Busy yes,yes!

Jahaja då va denna dagen oxå slut och Hingsten är på jobbet igen.
Känns så jäkla ensamt nu när han varit ledig lite längre än vanligt.
Helgen har varit helt underbar förutom huvudvärken då *s*
Men den slapp jag idag iaf.
Inte blev det mycket gjort för det,
vi vek in en stor hög med tvätt bara annars har vi båda latat oss.

Pga huvudvärken har det ju inte blivit mycket bloggande och troligtvis kommer det
 inte bli riktigt lika mycket av den varan nu för en tid fram heller.
Ett inlägg om dagen blir det nog men jag tänker akta mej för sådant som ger mej huvudvärk minsann.

Hingstens arbetsledare har oxå problem med migrän och precis som mej har
det blivit värre för henne sedan värmen och solen kom.
Nu har hon fått någon ny pilla hon ska ta varje dag som gör att man inte får migrän lika lätt
 och när man väl får det ska det bli mer lindrigt tydligen.
Funderar om jag med ska testa det men fy va jobbigt att ta piller varje dag.
Jag har ju inte alltid problem med det,
de kan gå månader utan jag får en attack men då ska man tydligen ändå käka dom.
Ja ja det tåls att fundera på.
Får se hur duktig jag är på att undvika migränen på egen hand,
jag har mina knep *s*

I morron ska Thip till mödravårdscentralen och Hingsten ska hänga med dom
 in till stan och köpa ny pool.
En sån där som man ställer på gräsmattan.
Vi har redan en men den har vi haft i tre år nu och i början hade vi inget markskydd ens *s*
Vi är lite smått oroliga att den kanske spricker och rinner in till lägenheterna.
Hade ju inte varit så kul kanske hi hi
Nu ville svärmor ge oss en iaf och den vi ska köpa är lite större så det ska
 bli riktigt skönt att kunna svalka av sej.
Trodde vi skulle klara oss utan denna sommaren men nu är man ju vand *s*

På tisdag hämtar vi häckplantorna,
om det sedan blir planterat samma dag eller ej återstår ju att se.
På onsdag ska jag till samma ställe med storasyster om det inte blir ändrade planer.
Va evigheter sen vi träffades och det ska bli såååå mysigt att gå där och strosa med henne.

På Torsdag blir det antagligen påtande i trädgården,
lär ju köpa nått på onsdag ju.
Om inget annat så får jag lite tid att städa iaf vilket verkligen behövs!!!
På fredag är det bilbingo igen och Hingsten vill att jag ska följa med så det får jag väl göra.
På lördag kommer antagligen svärmor om det inte blir ändrade planer där oxå.

På söndag fyller Unkisen år om jag nu inte är vilsen på dagarna här.
Hallå när ska du ha kalas å vad önskar du dej???????
Jag vill gratta dej så kom inte å säg att du "inte ska fira" eller "inte önskar" dej nått för jag bestämmer så det så *s*

Jahapp det va min vecka det.
Massa trädgårds grejs men det är bara kul.
Hoppas nu att det verkligen blir regn på onsdag och torsdag för min gräsmatta ser för äcklig ut!!!

Nej minsann nu måste jag ju läsa favoritbloggarna innan jag hoppar i säng men först bjuder jag på lite fler bilder.

Stället jag och svärmor va på heter Vanås förresten.
Guldstjärna till Pialotta!!! *s*

Klicka på bilderna för större version

Här ser man slottet från vägen


Där finns ingen vallgrav men på baksidan är en stor damm eller vad man ska kalla det.
Äckligt gul-grönt vatten men ändå vackert på något sätt









Där fanns flera ställen för att fika och grilla men detta stället va ju helt klart mest mysigt!


Förutom Callor älskar jag näckrosor.
Dom är så vackra!




Självklart fanns det många andra vackra blommor oxå!


Man fick gå väldigt nära slottet minsann, inte mycket till privatliv för dom som bor där *s*


Det var allt för denna gången.
Fler bilder i morron kanske.
Ha de gott så länge.
Pöss pöss
Det är förbjudet att kopiera mina bilder utan tillstånd!
Fråga först!

Kommentarer
syren säger:

God morgon vännen! Vilka underbara bilder men varför är vattnet gult? Ha en underbar måndag.kram

2008-06-09 @ 05:54:58
Blogg: http://www.metrobloggen.se/abc
unkis säger:

god morgon min älskade sessa. hoppas du slipper din huvudvärk nu idag för det ser ju faktiskt ut som om det skulle mulna på lite. jag ser verkligen fram emot på onsdag att få träffa dig, men min ekonomi ser inte ut till att kunna göra en tripp till växthuset denna gång!!!!!!!!! hoppas det inte gör något älskade gumman, vi kan väl ta det efter jag har fått löning eller. jag hade tänkt lite på grillning om vädret tillåter på lördag för att bara träffas familjen inte för att fira mig. så om du tror att någon kan skjutsa dig så är du mer än välkommen. annars kan vi väl bara ta en fika när jag kommer till dig på onsdag? jag önskar ju mig ingenting det vet du, jag e ju lite som dig där va:) hi hi hi.... jag hoppas du inte blir ledsen på mig men jag vill ju kunna handla om vi ska till osby. älskar dig av hela mitt hjärta o mer därtill. kram kram

2008-06-09 @ 08:53:48
Sess säger:

Godagens kära unkis.

Nej men då hoppar vi det, de är ingen fara herregud, jag ska ju dit i morron ändån.

Jag hoppas verkligen pate eller pelle kan köra mej, jag ska höra med han i veckan!!!

Nä nä inte fira slår dövörat till vill jag köpa nått litet så gör jag det!!!! Så det så s

Nu har jag inte nämnt något till svärmor att du fyller år men hon lär ju få reda på det och kommer säkerligen vilja följa med på lördag om hon inte jobbar, får hon det eller du känner inte för det?

Visst kan vi ta en fika på onsdag,det går så bra så!

Du ska få dina växter då och så tänkte jag att vi kanske kan dela på den där växten du gärna ville ha av, du vet den som humlorna älskar. Den har blommat färdigt nu och hänger mest tycker jag så det är nog dags nu.

Jag är självklart inte ledsen på dej älskade du.

Jag saknar dej av hela mitt hjärta och älskar dej lika mycket!

puss å kram

2008-06-09 @ 10:29:08

Kommentera här!

Vem är du?
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

Din Blogg:

Vad har du på hjärtat sötnos?:

Trackback
RSS 2.0