Dagens fynd =P

Tjenixen på er.
Här ligger jag i min säng och gottar mej.
Huvudvärken har släppt lite nu äntligen, antagligen behövde magen något att arbeta på för det gick över efter havremjölken hi hi

Ikväll har jag haft besök av en liten dam som heter piggelina.
Min kära igelkott!


Jag har inte sett till henne på en vecka eller två, va lite orolig där faktiskt men jag misstänker hon har lagt ungar här någonstanns, eller iaf byggt bo för jisses vad hon äter som en häst nu hi hi
Lika tam som vanligt som tur ä, märker direkt om det är hon eller ej för dom andra kurar ihop sej till en boll och väser.
Men inte hon inte, hon springer runt, kommer fram till mej och nosar.
Hunden bryr sej snart inte ens om henne för dom börjar vänja sej vid varandra hi hi

Ser du någon ändring här?
Det är lite större plats för bilderna i mina inlägg nu!
Kändes så trist att behöva förminska dom så mycket, men självklart kommer man fortfarande behöva klicka på bilderna för att få se orginalet.Men men

Jag tänkte visa lite vad jag köpt idag då va.
Titta,titta,titta här........

På solhaga hittade jag denna bjässen, Hingsten älskar ju amplar så jag tog en sån.
Fanns i knallblå oxå, man skulle kanske köpt en av varje, men vart tusan ska jag hänga alla? *s*


Jag är i väldigt stort behov av krukor!!!
Både till inomhus och till trädgården, har så mycket blommor och växter nu ju så alla mina är snart slut.
Hittade dessa fina iaf, lite charmigt rostiga, sånt gillar jag!


Mycket mer än så hittade jag inte där tyvärr.
Jag fick en chokladblomma av Unkis oxå!
Gud så glad jag blev hi hi
Hon gav mej en förra året, jag hade varken sett eller luktat på en sån tidigare och eftersom jag är 100% chokoholic blev jag ju upp över öronen förälskad!!!
Tyvärr är jag ju kass på att övervintra blommor så den dog.
Denna gången ska jag lyckas!!!!!
Den är såååå fin!
Bild på den kommer dock inte nu för jag har inte lagt in det på datan.

Jag fyndade ju på svens flyttfirma oxå!!!
Jisses så mycket kul, både billigt och dyrt men framförallt gammalt.
Det kan ju inte bli bättre.
Hade jag haft mer pengar skulle jag köpt en hel serie med halvliters flaskor, du vet sådana där gamla apoteksflaskor som är bruna, det fanns sådana med lock på som va för socker,salt,mjöl,pasta osv.
Fan va bra det hade passat i mitt skafferi!!!!!
Får dra med Hingsten dit och se om han godkänner det hi hi

Jag har iaf redan tre apoteksflaskor på köksgolvet med grenar och prydnadskvistar i.
Och idag hittade jag denna bamsesak!


Massa krukor hade dom oxå fast jag orkade inte gå igenom vad som va fint och vad som va blä, men dessa två stod ju så jag inte kunde missa dom,




Sist men inte minst så va jag ju ute efter ett kak/tårtfat och detta bara skrek efter mej!!!
120kr tror jag det kostade och jättefint är det!!!!!
Väldigt tungt och stabilt oxå vilket är bra för en klantröv som mej ha ha


Sådär ja, tror inte jag köpte nått mer förutom småsaker.

I morron är det bilbingo,
har inte bestämt mej för om jag ska med eller ej.
Är sugen på att stanna hemma och greja både ute och inne.
Har ju massa att plantera som jag fick av Unkis.

Jahapp nu blir det inget mer bloggande för mej mer ikväll.
Sov gott och dröm sött så höres vi i morron.
Pöss pöss
Det är förbjudet att kopiera mina bilder utan tillstånd!
Fråga först!

Kommentarer
Pialotta säger:

Så mycket du fyndat idag.. det där kakfatet påminner mig om mitt.. vackert och stabilt. Solhaga där handlar vi alltid:-)

Ha de gott och sån tur din huvudbry gett med sig.. nu kallar sängen är faktiskt så genomtrött idag/kväll.

I morgon är det fredag igen.. veckorna rullar på och på måndag börjar mannens semester.

Kramkram

2008-06-26 @ 23:45:39
Blogg: http://kafferasten.blogg.se/
Sess säger:

PIALOTTA:

Hallå där vännen.

Ja men visst är sådana kakfat sååå fina!!!

Ja veckorna går på tok för fort tycker jag men skönt med helg iaf.

Oj vad gottis att han ska ha semester!

Hoppas på fint väder då så han får njuta av sin lediga tid ordentligt!

Varma kramar

2008-06-26 @ 23:59:00
Sweet 16´s blogg säger:

lovley lovley lovley!

2008-06-27 @ 00:28:36
Blogg: http://performance.blogg.se/
syren säger:

God morgon vännen! En gullig iggelkott,vi brukar också ha iggelkottar och lite andra djur. Underbara saker du köpt. Härlig krukväxt. Ha en underbar dag.kram

2008-06-27 @ 05:59:01
Blogg: http://www.metrobloggen.se/abc
Härligheter enligt Erika säger:

Mycket fint där!!!Tårtfatet var underbart!!! Jag har ett i en lite djupare variant (kakfat) som jag har som bordsdekoration just nu. Lägger in idga så kan du se. Kul när man kan använda grejerna till mycket! Tack!!! Det är roligare att städa om man får göra lite extra... det är DET som är roligt! Väskan är kanon!!!

Härligt med en igelkott!

Erika

2008-06-27 @ 08:07:22
Blogg: http://www.metrobloggen.se/harligheter
Rospiggen säger:

Men vad söt hon är, lilla piggelina! Enligt pappa älskar den igelkott som vandrar hos dem fullkomligt älska lax s Och den där höga, beiga krukan gillar jag!!

Jodu, man kan knyta rosetter på skorna snabbt och smidigt eller som min man som gör det långsamt och invecklat och den blir lös också :P

2008-06-27 @ 08:20:19
Blogg: http://www.metrobloggen.se/piggen
J o h a n n a - Inredning & pyssel säger:

Vilken söt igelkott! Och fina blommor och krukor! Ha en trevlig helg!

2008-06-27 @ 08:59:19
Blogg: http://inredning.webblogg.se/
Jessica Anshagen säger:

Hehe nej igår kände jag verkligen att jag inte orkade fixa mig för fem öre så håret fick se ut som det gjorde :P Haha riktigt slappt men såå skönt.



Hoppas du får en jättetrevlig fredag och att du har lite sol idag :)

Kram

2008-06-27 @ 11:31:07
Blogg: http://www.jessi.se
Sess säger:

HÄRLIGHETER ENLIGT ERIKA:

Oj så fint halsband!

Och vilket fint kakfat!

Så vackert att dekorera det så! Tack för tipset!

Ska minsann göra något kul med mitt med så det slipper stå och skräpa i ett skåp när jag inte bakar hi hi

Hoppas du haft en bra dag vännen.

Pöss å kram

2008-06-27 @ 18:23:28
Sess säger:

ROSPIGGEN:

Ja visst är hon gullig hi hi

Jasså lax minsann, det har vi sällan hemma annars skulle jag testat, piggelina älskar leverpastej vet jag iaf, hon käkar direkt ur skeden jag håller till henne, fasiken vad dom smaskar dom där kottarna hi hi



men alltså det här med att knyta skorna, jag blir tokig, kommer bara på två sätt att knyta lixom.

Antingen så slår man ju snörena runt om varandra och drar ena ändan genom öglan, eller vad som är det enkla sättet jag kan komma på: att vika båda snörena och sedan bara slå en knut, är det de du menar?

Eller finns de fler sätt hi hi

2008-06-27 @ 18:27:55
Sess säger:

JOHANNA - INREDNING & PYSSEL:

Tack,tack =P

Vilken snygg tapet, påminner lite om den jag har i sovrummet fast min är svart och guld.

Ha en riktigt trevlig helg du oxå!

kram kram

2008-06-27 @ 18:32:15
Blogg: http://calla.webblogg.se/
Sess säger:

JESSICA ANSHAGEN:

Men vad spännande!

Ska verkligen hålla tummarna för dej!



Det blev ingen sol här idag =( men mysig åska en liten stund fick jag istället hi hi

Ha en underbar helg!

Kram på dej

2008-06-27 @ 18:34:35
Blogg: http://calla.webblogg.se/

Kommentera här!

Vem är du?
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

Din Blogg:

Vad har du på hjärtat sötnos?:

Trackback
RSS 2.0