Härliga dag!!!

Denna dagen, eller jag ska kanske säga förmiddag och eftermiddag, har varit super mysig!

Gick upp tidigt som tusan ( enligt mej iaf hi hi)
Va inte alls på humör igentligen men jag ville ju med till mitt nya favorit växthus.
Pelle kom såklart en kvart tidigare än bestämt, som alltid.
Eller ja, han brukar komma en kvart för sent oxå, det är alltid en kvart hit eller dit från tiden man har sagt.

Men men, det bar iväg iaf och när vi passerade byn som han bor i kom han på att vi kanske ska höra med mormor om hon vill med.
Sagt och gjort och ja hon ville med.
Regnade gjorde det som tusan när vi närmade oss Osby.
Väl på stället säger Pelle att han tänker minsann inte gå på nått jävla växthus.
Han hatar att gå i affärer förstår du.
Så vi gick och stannade till några minuter utanför och tog en cigg, vem kommer då inte gåendes?
Jorå Pelle hi hi
Han ångrade sej.

Inne på stället gick vi direkt och frågade om ligusterna.
Nepp dom är slut och levereras inte längre.
What????
Andra jävla gången vi beställer och får en dag bestämd då vi kan hämta dom men dom säger att dom inte levereras längre.

Jag började bli arg och va på väg att få ett utbrott.
Förra gången beställde vi vinterliguster och detta hände, då fråga dom om vi inte kunde göra ny beställning och på vanliga liguster istället.
Nu när dom oxå va slut erbjöd mannen oss att köpa en annan häck, lite dyrare men vi skulle få det till samma pris plus tre plantor på köpet eftersom det går åt nån extra per meter med dessa.
Fortfarande nära att explodera tänkte jag INTE EN GÅNG TILL ALLTSÅ.
Jag gör ingen ny beställning, nu skiter jag i detta stället.
Men nähä dom hade minsann dom hemma och allting.
Nu kommer jag inte ihåg vad busken hette men det va något med bok iaf.
Lövenbok?lövbok?rövjävlafuckingbok?????
Besviken att jag inte fick det jag beställt men det va snällt erbjudande och det är en fin häck ändå.

Hingsten kärade ner sej i en keramik padda.
Så den skulle vi såklart ha, ingen aning vart den ska stå men det får vi väl se.
Han kärade ner sej i en ny ampel oxå, han å hans jäkla amplar.
Men den va jätte fin och stor men jag hade hellre lagt pengar på rabatterna och den nya jag ska anlägga.
Men men, en annan dag kanske.

Mina penséer i blomlådorna är vi skitrötta på.
Dom har blivit så höga så dom orkar inte stå upp längre utan ligger mest ner över kanten.
Inget snyggt alls så vi köpte massa pelargonior istället.
Penséerna hamnar i rabatten istället och har jag tur kommer dom år efter år sen som dom gör hemma hos mormor.
Hittade två växter till den nya rabatten förresten, alltid nått.
Bilder på allt längre ner.

Sen hittade jag en liten present till Unkis oxå,
Eller liten, den är lång kan man säga,
Brun och blå är den, tålig men oxå jäkligt ömtålig.
Nån som kan gissa vad det är??? *s*
Kan ju inte säga om det är rätt ändå
Äsch glöm det

Sen bar det av hem igen iaf och på vägen bjöd jag hem mej själv på fika hemma hos mormor hi hi
Man får vara lite fräck ibland *s*
Då körde vi inom Konsum först för att handla lite frallor och pålägg.
Vad hittade jag inte där då!?
Tomatpanini och chokladhavremjölk!!!!!!

Sååå glad jag blev hi hi

Hemma hos mormor blev det kaffe och bulle då, supergott.
Telefonen ringde och det va svärmor så jag svarade.
Helt förvirrad blev hon och trodde hon hade råkat ringa hem till oss istället hi hi
När hon hörde att vi va där blev hon superglad och slängde sej på cykeln och kom ner och käkade och snackade lite skit innan vi körde hem.

Hemma igen hade jag tänkt gå ut och plantera lite saker men då började det istället vräka ner här.
Gick in igen och pysslade med annat och då tittade såklart solen fram.
Gick ut igen för att bära in blommorna i uterummet då börja det regna igen.
Jag blir knäpp!!!

Nu är det fotboll på tv såklart.
Det har väl ingen missat.
hingsten som är tokig i detta har väldigt svårt att hålla ögonen öppna hi hi
Hur ska detta gå?

Så här firar jag om sverige vinner
eller tja om vi förlorar så tröstar jag väl mej med detta oxå hihi

*mums, mums*

Här kommer lite bilder på dagens fynd iaf
Klicka för större bilder

På bogrönt hittade jag denna söta tyg näckros som jag placerade i ett av mina fågelbad i trädgården.
Mysigt med färgklickar!
Ingen aning om fåglarna kanske blir för skrämda för att bada och dricka där nu men har ju två bad till ändå så de gör inget.


Här är ampeln som Hingsten kärade ner sej i bara för den va så stor och full med blommor.
Jag tycker mest om den för färgens skull, älskar stark rosa och lila färger.
Härligt med massa amplar och krukor i uterummet oxå!


Några närbilder på ampelns vackra blommor kommer här.
Någon som vet vad det är för sort förresten?
Där fanns ingen lapp och dum som jag va glömde jag att fråga *s*




Här är pelargonierna som vi köpte, kommer säkert bilder när jag planterat dom oxå






Den ful snygga paddan


Här är växten som ska ner i den nya rabatten.
Tyvärr har den redan blommat klart men skit samma.


Jag har tidigare sagt att jag vill ha en kornettblomma.
Men jag ville ha sorten som heter domino och är rosa men det hade dom inte.
Men detta är oxå en kornett och väldigt fin tyckte jag, ska ha den inomhus så håll tummarna nu att jag inte dödar den som jag alltid lyckas göra med inne växter med blommor på.




Det va min dag det minsann
Hittade förresten flocksocker med chokladsmak och strössel i form av små hjärtan oxå så bakning blir det nog någon dag snart igen.

Nu pyser jag igen.
pöss pöss
Det är förbjudet att kopiera mina bilder utan tillstånd!
Fråga först!

Kommentarer
Amra säger:

trist att sverige släpte in det där målet i sista minuten! höll på att bli tokig :P hahaha



haha ja det gör ont i både rumpa pch rygg att åka bil i två dagar och en natt men man klarar det faktiskt! vi brukar ta in på hotell någånstans i tyskland och vila ut! hahah ja alla som gillar mat brukar gå hem i min familj iaf :P meningen - jag är mätt, existerar liksom inte hahaha

har du haft en bra helg annars då? kramar

2008-06-14 @ 20:20:55
Blogg: http://amrasfinablogg.blogg.se/
Sess säger:

AMRA:

Örk så tröttsamt med folk som viker ut sej till höger och vänster men saknar talang.



Ja detta suger verkligen.

Trodde ju på sverige!



Jamen eller hur hi hi

man får alltid ner en bit till =P



Jo tack helgen har varit mysig än så länge för min del, själv då?

Kram kram

2008-06-14 @ 21:01:04

Kommentera här!

Vem är du?
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

Din Blogg:

Vad har du på hjärtat sötnos?:

Trackback
RSS 2.0