Lite bilder och dagen som varit

Tjoohoo vilken härlig kväll.
Världens bästa svärmor kom på besök ju!
Både Hingsten och jag va väldigt hungriga efter häck klippandet så han startade grillen direkt när hon kom.
En god köttbit blev det och svärmors hemmalagade pastasallad.
Fanken oxå, nu har jag inte receptet här så jag kan lägga upp det.
Hingsten sa att vi har det här någonstanns så jag ska ta och leta upp det imorron.

Mysigt hade vi iaf.
Massa kaffedrickande blev det såklart medan vi väntade på maten.




Svärmor hade en liten överraskning med sej till mej oxå.
Hon kommer aldrig tomhänt hi hi
Jag säger jämt till henne att hon INTE behöver köpa nått bara för att hon ska hit.
Men tydligen kan hon inte låta bli hi hi
Dessa söta grodor fick jag av henne




Mätta och belåtna satt vi sen och snackade skit som vanligt hi hi
Riktigt mysigt va det och varmt!
Härligt att sitta där ute och se solen gå ner!

Nu har jag brinnande huvudvärk, men jag får skylla mej själv.
Slarvar ju jämt med att dricka vatten!
Sitter här nu iaf och fyller på vattenlagret i kröppa och ska strax hoppa i säng tror jag.
Kanske jag kan somna i vettig tid för en gångs skull hi hi

Unkis dessa får du av mej så du vet och påminner mej nästa gång vi träffas.
Annars lär dom stå kvar och bli bortglömda hi hi
Senila jag
Eller du vill kanske inte ha alla.
Äsch ta dom å släng dom eller nått, ja har inte plats för fler iaf hi hi


Gullungen tyckte det va lite jobbigt idag minsann.
Det är inte lätt att bli uppspelt när farmor kommer samtidigt som det är så varmt.
Bilderna är från förra sommaren






Jag har fortfarande inte beskurit alla mina inomhus växter,
blev ju annat gjort idag.
Jag måste iaf ta och plantera om mina växter i ena vardagsrums fönstret.
Dom håller ju på att växa ur krukorna här.


Kottarna körde på för full fart i natt!!!
Dom skrämde slag på mej hi hi
Gick ut sent som tusan och rökte på baksidan och så hör jag en jäkla massa flåsande.
Det lät nästan som en människa ju!
Men så höll jag på att snubbla över dom stickiga små liven när dom höll på som bäst hi hi
Inte bra att dom är såååå tama kanske.
En vacker dag kommer jag trampa rakt på dom


Nu ska jag gå och natta fiskarna och sedan mej själv oxå tror jag.
Kolla va fint dom fick förresten.
Nu slås dom som tusan om reviren där,
så snart blir det bebisar där oxå igen hi hi
klicka på bilden för större version


Natti natti
Ciao
Det är förbjudet att kopiera mina bilder utan tillstånd!
Fråga först!

Kommentarer
syren säger:

God morgon vännen! Så härligt det ser ut på dina fina bilder fin groda och dina krukväxter är så fina. Ha en härlig dag! Nu till jobbet strax ska åka bara ett inlägg till.kram

2008-06-02 @ 06:10:13
Blogg: http://www.metrobloggen.se/abc
Rospiggen säger:

Vilken gullig svärmor du verkar ha!! Vad glad för det. De som gör så här med hundar och barn undrar jag om de någonsin själva satt sig i en bil som stått i solen?

2008-06-02 @ 09:06:17
Blogg: http://www.metrobloggen.se/piggen
Pialotta säger:

Gott med en så go svärmor Sess Prinsess:-)

Verkar som du har fullt upp med hus o hem du.. gör inte hingsten din något;-)

Ta de lugnt med häggsaxen o låt mannen sköta det där, han har väl mer muskelkraft än du:-)

Men å andra sidan är jag likadan.. sitter inte still många minuter.. det ska vara då när datorn tar över.. då kan det bli riktigt långa pauser.

Ha de fint i solen.. Måste ju länka till dig ju.. det där har jag alldeles glömt.. varit med mamma hela dagen, på Parkinsonmottagningen och senare en massa ärenden i city åt henne.. allt ska skötas:-)

Vinkelivink från mig vid mitt fönsterbord.

2008-06-02 @ 18:54:09
Blogg: http://kafferasten.blogg.se/

Kommentera här!

Vem är du?
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

Din Blogg:

Vad har du på hjärtat sötnos?:

Trackback
RSS 2.0