Pms??

Vi cyklade till grannbyn tillslut,
körde först inom affären och handlade.
Såklart va min havremjölk slut i den jävla affären.
Typiskt!

Såg ett gammalt ex i butiken oxå.
Han gick hand i hand med en riktig rugguggla.
Örk vicken smak av tjejer han har.
Men jisses vad säger det om mej? *s*
Ser jag så rälig ut.
Som alltid i en sån situation blir jag väldigt obekväm och vet inte om jag ska hälsa eller ej,
om jag märker att personen känner igen mej vill jag ju inte bara gå förbi och verka stroppig.
Men samtidigt hoppas jag att jag ska vara osynlig hi hi
Jag vet inte varför men det är jobbigt sånt där tycker jag.

Gick upp till svärmor iaf.
Svettig som fan va jag, så kvalmigt ute ju!
Jag hade köpt kakor för jag va så söt sugen men det smakade skit.
Sen skulle det ju ätas och jag hade ingen aptit alls och hade lite ont i halsen igen.
Men svärmor tjatade och övertalade mej att äta en liten skål soppa iaf som hon tänkte göra åt mej.
Så det fick jag ju göra och det tackade jag henne för, det hjälpte faktiskt mot halsen.
Har fortfarande inte fått ont igen.

Sen ringde det på dörren och där stog Pate.
Jag hälsade glatt på honom som vanligt, alltid kul att träffa honom.
Svärmor sa inte ens hej, hon viskade vänta till mej och studerade honom noga.
Sen frågade hon om han druckit.
Nej sa han men det hördes långa vägar att han va full.

Då jävlar blev svärmor arg.
Jag har ALDRIG sett henne riktigt arg.
Men hon skällde ut honom och sa att han kan fan inte dricka så när hans fru sitter hemma själv med två barn och är gravid och har både ont och är trött.
Man kan fan inte gå hem till nån och sitta där och supa redan klockan två på dagen.
Jag blev oxå irriterad för jag gillar inte folk som dricker så.
Jag frågade hur han skulle göra när barnet kommit.

Jag menar han dricker så han knappt kan sitta på en stol ordentligt, tänk om han får för sej att han ska gulla med bebisen eller till och med hålla det.
Det kommer att sluta jävligt illa.
Jag tycker så mycket om Pate och hoppas verkligen han lugnar ner sej med spriten när han blivit pappa!

Svärmor ville inte ha honom där, det märktes.
Hon sa gång på gång att han skulle gå hem till sin fru istället och när inte det funkade ville hon ha ut honom i tv rummet iaf så hon och jag kunde snacka ifred.
Som tur va skulle vi strax cykla hem igen och då skulle han oxå gå så hon slapp honom tillslut iaf.
Men jag tycker verkligen synd om Thip när han sen kommer hem och är askalas och ska klämma¨på magen och ha sej.
Usch

På hemvägen stannade vi till så jag kunde fota lite blommor och lite smått och gott, bilder kommer senare i kväll.

Nu ligger jag här i soffan och mår piss.
Jag känner mej lite ledsen och nere men antar att det är pms.
Men ändå, det är skit!

Något som är roligt iaf är att vi får poolen hemkörd i morron bitti.
Och Pelle kommer kanske hit med dom två palmerna jag skulle få.
Sen vann Hingsten på hästarna idag så han tyckte vi skulle gå till en affär som ligger här i byn som säljer begagnade möbler och saker.

Tänkte ju vi skulle ha tag i nån gammal charmig sänggavel till gästrummet.
Sen ska jag kolla om dom inte har några snygga kakfat eller annat köksrelaterat.
Nån prydnadsak kanske?
Jag har ju inga ha ha

Sen i veckan ska jag träffa Unkis om det inte kommer något i vägen.
Hoppas inte det för de hade varit så mysigt!

Nä nu ska jag ligga här och slöa lite och göra ingenting.
Svarar på kommentarer senare.
Ciao
Det är förbjudet att kopiera mina bilder utan tillstånd!
Fråga först!

Kommentarer
LIFE BY Marielle säger:

(svar) ja, jag älskar dem :)

Haha, ingen anign faktiskt. Men läste i tidningen att 7 st finska har dött (alltså i finland) under midsommarhelgen så jag vet inte.

Vad tycker du om kritiken mot bloggarna?

2008-06-22 @ 21:51:22
Blogg: http://mariellem.blogg.se/
Sill-Britt säger:

Usch ja det är HEMSKT att träffa på nåt gammalt ex. Iof har jag och älsklingen varit tillsammans i över 16 år så jag har inte hunnit ha sååå jätteseriösa pojkvänner innan..

Jag googlar fram bilderna! Söker ofta på "funny" eller "funny pics" och får fram de mest fantastiska bilderna. Och om man kommer vidare till en "guldgruva" är det bara att lägga den sidan i favoriter. Det finns nån sida som heter uglypeople.com och där finns bland annat en massa intressant.

2008-06-22 @ 22:51:33
Blogg: http://www.metrobloggen.se/babiantuttar
Anonym säger:

LIFE BY MARIELLE:

Jasså, oj då! Vad hemskt!

Nja jag börjar undra för jag följer en del bloggar som är skrivna av folk som är helt eller delvis finnar och dom har fått för sej att man inte firar midsommar där, kanske är så.



Alltså usch och fy! Det där med elaka påhopp på bloggarna är helt upp åt väggarna galet.

Som sagt så handlar ofta påhoppen om ens utseende och som du skriver här så lever man ju inte för någon annan än sej själv.

Det är inte ens uppgift att se ut eller bete sej på något speciellt sätt bara för att andra ska vara nöjda.

Jag bara undrar varför folk går in och läser dessa bloggar om dom nu inte tycker den är bra eller ogillar den som skriver, dom har ju inte något liv i så fall om dom slösar bort sin tid på någon dom tycker är värdelös.

Att dom skriver elaka saker säger mer om vad dom tycker om sej själva anser jag.

Mår man bra och är lycklig i sej själv har man inget behov av sånt där fjantigt.

Kram på dej vännen

2008-06-23 @ 01:22:45
Anonym säger:

SILL-BRITT:

Jag tycker med den är jätte söt hi hi

Kanske inte blir så söt när den inte är valp längre dock =P



Ja usch nej jätte jobbigt sånt därade.

Tycker inte det spelar roll om det bara varit en flört eller kort förhållande, svinjobbigt!



Öjj då har ni hållt i hop länge!

jag och mannen är inne på vårt 7:e år än så länge =D

aha tack för tipset!

Då ska jag roa mej med det när jag är uttråkad s

kram

2008-06-23 @ 01:33:43
Pialotta säger:

Sånt här du skriver om här är bara så jävla jobbigt.. fylleri o i synnerhet gaggiga fylletrattar som bara dyker upp så här.. är det någon släkting eller, med tanke på din farmor..

Så när frugan är gravid oxså.. ja du jag har erfarenheter av det där, men historia nu och så länge sedan, men vad jag blir upprörd.. fy för tusan.

Hoppas du mår lite bättre idag då:-) PMS är inget vidare.

Ha de.. pözzen på pannan

2008-06-23 @ 08:54:36
Blogg: http://kafferasten.blogg.se/
Sess säger:

PIALOTTA:

Ja jag tycker sådant är väldigt obehagligt, fulla människor överlag är jobbigt tycker jag.

Nej det är ingen släkting till mej utan mannens morbror,fast det är ju som min släkt nu med ändå.

Nä väldigt jobbigt med pms! På dagarna går det väl an men killen jobbar natt och då känns det så ensamt och jag blir ledsen i ögat istället hi hi

Tur man har datorn, här kan man ju sitta tills man är trött nog att somna =P

Kramar

2008-06-23 @ 18:23:33

Kommentera här!

Vem är du?
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

Din Blogg:

Vad har du på hjärtat sötnos?:

Trackback
RSS 2.0