Va fasiken ä´ de här???

NUUUU har jag äntligen planterat mina pelargonior i balkonglådorna.
Det tog bara två timmar *s*
Jag blir tokig!
Fick springa ut och plantera 2 av dom,
det började regna så in igen.
10 min efter regnade det inte mer så ut och plantera 2 till och sen samma visa.
Har nog sprungit ut 20 gånger minst.

Det värsta är att jag är inte klar heller.
Jag ska plantera mina penséer i en rabatt oxå.
Men nu regnar det igen så får väl vänta en kvart iaf.

Himmeln har en konstig färg idag.
Den är inte blå och inte grå.
Den är blågrå i en konstig mörk nyans jag aldrig sett förut.
Om jag inte visste bättre skulle jag gissat på att det blir både tromb,tornado och hela köret *s*
Det mullrar nån mil härifrån så hoppas det rör sej hitåt.
Jag ÄLSKAR åska!
Det har jag min kära Unkis att tacka för.
hade det inte varit för henne så skulle jag varit livrädd istället så rädd som mamma va under min uppväxt.
Jag va rädd när jag va liten men sen när jag blev 7-8 år så visade storasyster hur mysigt det kunde vara hi hi
Efter det har jag många mysiga minnen från tonåren när jag varit hemma hos Unkis när det åskat.
Hur vi suttit på balkongen med filt,korsord,tidningar,tända ljus och kaffe.
Myspys!

Det blir nog inget planterande klart av häcken idag iaf.
Om det inte vänder tvärt vill säga.
Jag står inte ute i spöregnet hi hi

Som sagt så händer det inte mycket idag annars.
Är så trött oxå för det är mörkt som tusan.
Ska försöka göra någon nytta iaf.
Dammsugaren behöver rastas *s*

Några bilder innan jag går.
Klicka för större

Visst ser det ut som en kanin!
Eller en figur som gapar och sträcker ut tungan kanske?


Jag är jätteglad för det lilla regnet vi får!
Det behövs verkligen!
Men efter många gråa dagar nu utan varken sol eller regn så saknar jag solen otroligt mycket!








Detta är i mitt uterum, "pisseblommorna" är på väg upp


Sista bilden är på mina klätterosor som äntligen fått knoppar!


Hejsvejs så länge
Det är förbjudet att kopiera mina bilder utan tillstånd!
Fråga först!

Kommentarer

Kommentera här!

Vem är du?
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

Din Blogg:

Vad har du på hjärtat sötnos?:

Trackback
RSS 2.0