Blondmoment som slutade bra

Joråsåatt jag är ju känd för mina blondmoments där jag säger eller gör något knasigt och får folk att vika sej dubbla av skratt.
Oftast fattar jag inte att jag sagt något knäppt förren folk börjar garva då va.
Då går ljuset upp för mej.
Lite smått pinsamt i vissa fall men äsch jag bjuder på det.

I morse hade jag verkligen en sån där blond stund som inte alls va kul utan riktigt äcklig faktiskt.
Gick ut i uterummet och satte mej för att röka.
Något stort surrade uppe vid taket.
Jag försökte se vad det va men lyckades inte men jag tänkte att det säkert är en humla
dom brukar virra sej in dit men hittar ut om en stund och dom är jag inte rädd för.

Men så sätter sej "saken" på väggen och jag hinner se lite snabbt på den.
Ojsan den va randig den.
Ingen humla alls, såg ut som en geting på rumpan jue.
Trodde då att det va en bålgeting.
Vilket jag heller inte är så jätte rädd för eftersom man får nästan tvinga dom att sticka en.

Så jag satt kvar i godanro.
Men så tänkte jag efter lite igen.
En bålgeting brummar nått förbannat och flyger inte så här snabbt.
Började bli lite smått orolig.
"saken" landade igen och jag fick en bättre chans att kolla på den.

Shit vilken stor fluga alltså.
Och den ser ju ut som en randig blomfluga fast tio gånger större.
Vilken konstig en.
Jorå sen flög den rätt in i mej.
Bom sa det bara.
Jag kutade in snabbt som fan såklart.
Stog och kolla genom fönstret på den då ännu ett ljus gick upp för mej.
Ser inte bromsar ut sådär? eller?
Har jag inte hört talas om det?

Så in och googla skiten och vad hittar jag inte där

Jäkla äckelpäckel.
Visst va det en broms.
Och den flög rätt in i mej.
Dom biter stora hål stog det för att suga i sej blodet.
Det är lika vanligt att dom går på människor som djur stog det.
huvva rääääligt alltså.
Isch.
Slängde på mej vinterjackan och kutade ut för att öppna dörren
då flög monstret iväg och jag överlevde.
Tack tack!!!!

Så jäkla sen jag ska vara ibland innan jag kommer på saker men som tur va hann inte hon (för det är en hon om dom är så stora) komma på att jag va en människa och jag går att äta innan mej.
Nu kryper det i skinner här.
Örk.
Tänk om!!!!!!
Jag hatar vissa insikter alltså.

Letade upp fakta om den bamse spindeln vi har gott om här oxå igår.
Fy fasiken va jag hitta äckliga saker om den.
Lägger upp bild sen på det monstret oxå.

Bye så länge
Det är förbjudet att kopiera mina bilder utan tillstånd!
Fråga först!

Kommentarer
Johanna säger:

Tack för tipset om bildlänken! Nu har jag laddat upp den på ett annat ställe.

2008-05-27 @ 14:14:09
Blogg: http://inredning.webblogg.se/
Johanna säger:

Va roligt, va glad jag blir! =)

2008-05-27 @ 14:41:43
Blogg: http://inredning.webblogg.se/
Sill-Britt säger:

springer runt på alla favoritbloggar OMG vad jag har längtat hit! I'm back! Här ska bloggas!

2008-05-27 @ 15:28:21
Blogg: http://www.metrobloggen.se/babiantuttar
Sill-Britt säger:

Oj, vad duktig du är! Bilden var jättesnygg! Hm, jag ska försöka sno den, om jag kan.. trixar och fixar

2008-05-27 @ 18:44:35
Blogg: http://www.metrobloggen.se/babiantuttar

Kommentera här!

Vem är du?
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

Din Blogg:

Vad har du på hjärtat sötnos?:

Trackback
RSS 2.0