Drömtydning någon?

Skrivet: 4 maj 2008 på gamla bloggen

 
Det blev visst regn igår!
Och det blir säkert regn idag med.
Jävla lögnare!
Grått och kvavt som tusan är det idag och pollen allergin gör sej påmind.

Igår när jag kom ut med den första korgen tvätt att hänga upp började det såklart ösa ner där jag satte första klädnypan!
Typiskt!
Stog där ute å såg dum ut tills jag va klar iaf.

En kvart senare va det varmt igen och solen sken som aldrig förr, inga moln på himlen.
Så jag hämtade nästa korg med tvätt, kommer ut och hinner sätta ner korgen i gräset, då har några moln dykt upp från ingenstanns och regnet öster ner igen.
Sen gav jag upp hi hi
ska det hålla på sådär kan tvätten vänta tills nästa dag tyckte jag.
Sjävklart var det soligt och uppehåll resten av kvällen bara för det.
Jäkla oturs dag!

Drömde helt sjukt i natt, brukar aldrig berätta om mina drömmar men detta var läskigt!
Drömde att jag va i ett rum, andra va där som jag inte kände, det verkade vara ett rum för möten av något slag.
En sjukhus liknande korridor fanns utanför.
Jag pratade med någon, kunde inte se ansiktet på personen men det påminde om Unkis.
Hon sa att mamma skulle komma.
Jag sa gång på gång att det går ju inte, hon är ju död, det är omöjligt.
Nej sa hon, just här är allting möjligt.

Jag kom på att jag måste drömma, frågade henne om det var så.
Både ja och nej sa hon.
Du är vaken men inte helt.
Det som händer här händer, du kommer minnas detta länge.

Jag ville kolla om jag va vaken, nöp mej i armen, klappade i händerna hårt!
Jag kunde känna nypet och det brände kraftigt i händerna när jag slog ihop dom och jag hörde smällen tydligt. Antagligen va jag vaken, eller?

Mamma stog helt plötsligt i dörröppningen, jag for henne runt halsen och sa att jag älskade henne, saknade henne, att jag väntat på det här så länge.
Jag kunde inte fatta att det va sant.
Jag frågade mamma om jag drömde, eller om hon levde (i drömmen alltså) eller va det var som hände, det kändes ju som om jag var vaken.
Jag är nästan säker på att jag frågade om jag oxå var död.
Hon sa att hon inte var levande längre på vår jord.
Sen sa hon något jag inte kan komma ihåg, försöker minnas det men får för mej att hon kanske sa att hon alltid vakar över oss men det är säkert pga alla filmer man sett.
Men men, efter kramande och ha sagt att vi älskade varandra en miljon gånger skulle vi gå någonstanns, mamma skulle visa något.

Direkt när vi kommer ut i korridoren verkar det ännu mer som ett sjukhus och det är ganska mörkt, massa rullstolar, människor i sjukhus kläder.
Mamma faller i hop på golvet och ser väldigt smal och sjuk ut precis som hon gjorde i livet.
Hon bara kräks hela tiden, läkarna gör ingenting.
När hon inte kräks säger hon att hon mår bra, toppen, bättre än någonsinn, jag ska inte oroa mej för henne.
Någon säger till mej att detta händer inte, detta är bara mina gamla minnen som blir ett virrvarr just nu.

Helt plötsligt är jag på en strand, sanden är kritvit, massa barn och vuxna leker i det himmelsblå vattnet.
Jag släpper ut håret och tar av mej tröjan och byxorna, under har jag en bikini som jag inte har sett innan.
Jag dyker i vattnet som är perfekt varmt.
Solen skiner och jag har inga bekymmer i hela världen.
Alla ler, skrattar och skojar.
Exakt alla.

Jag frågar en främling som tittar på mej vänligt vart jag är någonstanns, varför är jag här?
hur kom jag hit?
Mannen säger bara: det är såhär det är!
Vilket?
vad?

sedan vaknar jag med ont i armen där jag nöp mej i drömmen och jag skulle kunna svära på att jag varit vaken en längre tid.
Mina ögon va redan öppna när jag vaknade.
Som om jag legat och stirrat i taket en längre tid.

Aldrig har en dröm känts så fruktansvärt verklig.
Skulle kunna sätta en miljon på att jag va vaken och såg allt jag såg på riktigt.
I bland kan hjärnan spela en ett spratt, och jag är glad varje gång jag drömmer om mamma för det är mitt ända sätt att kunna krama om henne igen.
Nu är det slut på mitt babblande, ska klippa killens hår tror jag, utomhus i så fall.
Bara det inte börjar regna hi hi
Ciao
 
Det är förbjudet att kopiera mina bilder utan tillstånd!
Fråga först!

Kommentarer

Kommentera här!

Vem är du?
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

Din Blogg:

Vad har du på hjärtat sötnos?:

Trackback
RSS 2.0