käringen mot strömmen

har jag nog alltid varit mer eller mindre
ibland på ren trotts.
Men va fanken nu sitter jag här och kollar inrednings bloggar och allt är vitt, vitt på vitt och mera vitt.
Vitt på väggar, vitt på golv, vita mattor, vita dukar, vita möbler, vita gardiner, vita prydnader
HALLLÅÅÅÅÅ????!!!!

Vitt är snyggt, absolut!
Men på allt?
Verkligen?
Det är för stelt för min smak.

Jag har röd "chili" färg på väggarna i vardagsrummet.
Lila på väggarna i matsalsrummet.
Grönt i gästrummet.
Vinrött med svart fondvägg med guldinslag på i sovrummet.
And I like it!
och mer färg lär det bli för matsalsrum, trapp & hall, datarum och gästrum ska målas om och säkert blir det nån knallig färg.

Jag vill ha lite mörkt och murrigt omkring mej men ändå ljust om dagarna.
Äre nån som vet nån inredningsblogg som inte har nojja på vitt?

Anledningen till att jag sitter här och gluttar är att jag känner jag vill ändra på något här.
Göra om.
Men jag vet inte vad.
Bara piffa upp lite.
Nya krukor kanske?
Nya gardiner?

I dont know, jag behöver inspiration.
Men inte nått vitt skit.

Äsch va tråkiga alla är.

Kolla va mys när jag släckt ner och ska lägga mej


Nu kommer troll och fä fram när jag går upp där uppe hi hi
natti natti
Det är förbjudet att kopiera mina bilder utan tillstånd!
Fråga först!

Kommentarer
syren säger:

God morgon vännen! Vit till allt nej det skulle jag verkligen inte ha,gillar grönt och blått. En stämningsfull bild! Ha en underbar dag. Strax till jobbet. kram

2008-05-28 @ 06:10:29
Blogg: http://www.metrobloggen.se/abc
unkis säger:

hej älskde sessa. du har de så fint hemma hos dig tycker, ser så mysigt ut kvällstid. vilken j-vla spindel du har som husdjur då da. har du aldrig hört talas om radarspray. ta dö på den vet ja... äckligt äckligt. nej ska nu fixa mig inför jobbet. vilket fint väder du kommer att få nu resten av veckan 25 grader varmt om inte mera, o en annan ska behöva stå inomhus hela dagarna.älskar dig, kramar i massor

2008-05-28 @ 08:58:23
Pialotta säger:

Du har samma färg ungefär hos dig som vi har här.. Den där belysningen finns oxså här.. visst har du rätt i att det är ganska så tråkigt med allt det här vita som man ser över allt i blogghem. lite färg ton i ton vill åtmindstonde jag ha..

ha de gott i din myspysbelysning:-)

2008-05-28 @ 11:22:48
Blogg: http://kafferasten.blogg.se/
Sess säger:

Hej kära storasyster!

Tack hjärtat!

Men vill verkligen få klart alla rum snart!

Men man kan ju inte vara överallt på samma gång hi hi

Jadu usch den är så rälig den hi hi

Joho du jag har visst radarspray men de funkar ju inte på dom bamsingarna.

Tar flera timmar för dom att dö om jag sprayar dom och för det mesta springer dom bara och gömmer sej efter att ha blivit sprayade men sen återhämtar dom sej ju!

Ja tar ju död på dom, eller hunden gör det hi hi

Men det finns nya hela tiden jue!

ÖÖÖörk!

Oj ska de va så fint hela veckan.

Va underbart!

Fast tråkigt för dej såklart!

Tycker så synd om dej Unkisen!!!

Jag älskar dej med i massor!!!

Längtar tills du å jag ska till växthuset!!!

Massa kramar

2008-05-28 @ 12:43:53
Pialotta säger:

Så kul du gillade min blogg, du är så välkommen så att "ta ett snack" och kolla in mina foton när du har vägen förbi:-)

Jo, jag har en Olympus SP-56OUZ. Jag fick den i present av min son, så jag har inte själv valt den;-)

Tycker den fungerar bra för mig.. tar mest foto i Auto, men nu så har jag börjat kolla lite annat som man kan ställa in. Det finns en svensk bruksanvisning och det är bra.

Jag satt här nyss och funderade på det där med Zoom in. Tog ett par foto på några fåglar rakt över grannhuset här. Inte så nära som jag ville, men det var allt som jag kunde få in med den zoomen.

Optisk zoom 27-486mm. Jag ställde in den på på något annat än Auto och fick till det lite närmare i alla fall.

Har funderingar på om någon vet mer om just denna kameran.. tankar på en löstagbar "tratt" för att få in ännu närmare.. men vet inte om någon sådan finns till just denna kameran. Ah, jag frågar så klart på min fotoblogg.. om någon har en aning:-)

Annars tycker jag den är bra, man kan ju ställa in för micro oxså.

Ha de fint o än en gång välkommen tillbaka och klart du får länka till mig.

Tjingeling o vinkelivink

2008-05-28 @ 13:31:39
Blogg: http://kafferasten.blogg.se/

Kommentera här!

Vem är du?
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

Din Blogg:

Vad har du på hjärtat sötnos?:

Trackback
RSS 2.0