Krukväxter

Jag bara älskar växter!!!
Jag har hela huset fullt!
Sist jag räknade hade jag 50 krukor i mitt hus, då inte uterummet inräknat.
En del har tillkommit sen dess.
Och fler ska det bli kan jag lova hi hi

Nu har jag hittat bilder på de flesta jag har och bilder på sådana jag verkligen vill köpa snart.

Dessa har jag redan:

Doftdracena Dracena fragrans



Silverkalla



Banddracena



Prickblad



Fönsterfikus



änglatrumpet
den är giftig på riktigt!!!



Sarracenia hybrid
köttätande blomma, helkul alltså!



Mimosa pudica eller tickle me plant som den kallas.
Jätte kul växt som rör på sej om man kittlar den och drar ihop bladen när den sover



Zamiakalla
Zamioculcas zamiifolia
Eller garderobsblomma som den oxå kallas ska tydligen vara väldigt lättskött.
Joho jag lyckas ta död på en om året iaf, vet inte hur jag lyckas.
Ena gången har jag vattnat för lite, andra för mycke.
De blir aldrig lagom hi hi



Svärmorstunga



Gullranka



Fredskalla, Spathiphyllum wallisii



Ficus benjamina


'''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''

Dessa är jag sugen på:

underbara kalla!!!
min älsklingsblomma!!!!!



Bouvardia hybrid



Impatiens velvetea - Secret love



Kornettblomma ' domino'
Den rosa vill jag ha såklart *hö hö*



Ampellilja
Jag har haft massa sådana här när jag va liten, den ända växten jag klarade av då hi hi
Kommer ihåg att den va så rolig för man kunde föröka den hur mycket som helst.
Bara att ta en av toffsarna som hänger ner och sätta i vatten så har man en ny



Rosenkalla
Jag har en förkärlek till kallor hi hi



Kristi törnekrona
Euphorbia milii



Kalatea (C. rufibarba)



Bladbegonia, Indian Summer



Parfymjasmin
Jasminum officinale



Hortensia,
Hydrangea macrophylla



Brudorkidé, Phalaenopsis



Såraloe,
Aloë vera
Klantröv som jag är hade en sån här kommit väl tillhands hi hi



Bambufikus



Elettaria cardamomum



Ädelbanan, Musa acuminata 'Tropicana'



Hortensia


Nästan alla bilder kommer från ODLA.NU
Det är förbjudet att kopiera mina bilder utan tillstånd!
Fråga först!

Kommentarer
syren säger:

God morgon vännen! Vilka fina krukväxster du har. Det märks att du gilla växster. Ha det gott. kram

2008-05-30 @ 05:55:25
Blogg: http://www.metrobloggen.se/abc
pialotta säger:

Gud vad många krukväxter du har.. o så uteblommor oxså. Det var inte illa.

Tittar inom och ser allt du har nytt här senare.. har lite brådis:-)

Tjingeling o ha de gott kramar

2008-05-30 @ 09:00:56
Blogg: http://kafferasten.blogg.se/
unkis säger:

god morgon älskade sessa. hur har du det idag? jag ska ju till mitt tradiga jobb snart, önskade att ja var ledig denna fina dag. jag tar gärna lite från din växt men bara om den e lätt att sköta o du vet ju hur dålig ja e på att vattna... rent bedrövlig. jag saknar dig så o hoppas vi snart kan ses. kramar i massor

2008-05-30 @ 09:42:50
Sess säger:

Hej kära Unkis.

det är bra här!

varmt å skönt som tusan!

Stackars dej unkis!

Förstår det måste vara skit tråkigt!

Ska vi byta??? hi hi

Hade gärna jobbat där istället för dej så kan du gå här och plocka efter hingsten hi hi

Läs nästa blogginlägg jag har skrivit om växten där så du vet hur den ska skötas iaf.

Jag saknar dej me massor!

Säg till så fort du känner för att hitta på nått!

Love you!

kram kram

2008-05-30 @ 14:37:08
Ella säger:

Jag har ochså hela mitt hem fullt av blommor

minst 7o st snart, går ju mode i blommbutikerna

en del blommor ser man sællan nu før tiden.

jag reser till Danmark det ær så billiga blommor

så bli man ju mera kräsen med.

2008-09-06 @ 17:59:25

Kommentera här!

Vem är du?
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

Din Blogg:

Vad har du på hjärtat sötnos?:

Trackback
RSS 2.0