Manligt Ego

Skrivet: 28 april 2008 på den gamla bloggen

jorå såatteee.....
Mannen frågade om vi inte skulle ta å spela lite boll med doggen på baksidan, jovisst va kul!
Sen skulle han klippa häcken sa han, jo visst serru.
 
Det brukar jag göra, men men
Han har gett sej på det en gång innan med katastrof som resultat.

Nu sa jag inget, för han blir arg då.
Han KAN ju!!!!
Visst.
Så han gick ut å klippte å sen blev det tyst bara efter nån minut.
Jag kollade inte ut, jag ropade inte på han, jag brydde mej inte, lät det bara va för han kan ju det säger han.

Men så står mannen i vardagsrummet helt plöttsligt.

-Eehh du?
-ja?
-alltså du vet...
-VAAAAD?????
-Jo jag började klippa häcken ju....
-Ja?
-Jo så klippte jag en bit
-Ja du sa det
-Jo alltså det är nått konstigt
-vaddå? med häcken eller?
-Alltså det blev en grop
-Vaddå klippte du snett?
-ja typ
-Jaha vad ska jag göra åt det?
-Jo men alltså kan du fixa det?
-Hur fan ska jag fixa det,är de snett så är de snett,du kan inte klippa ner det hur mycke som helst.
-men kan du kolla?

Så jag följde med han ut för att se på eländet.
Innan vi kommer fram till häcken säger han

-du jag tror häcken håller på att dö bara så du vet.
-jasså,det har jag inte märkt nått av
-jo men där är lixom bruna "barr" där jag klippte.
-Ja men då har du klippt för djupt då för så ser dom ut innuti.Hur djupt gjorde du gropen igentligen?
-Nej jag har inte klippt för djupt, tujan håller på att dö, flera stycken
-ja ja

Så kommer jag fram och ser att nej,tujan håller inte alls på att dö.
Han har klippt för djupt, och sicken grop in oxå.
Halva häcken full med "vågor" efter hans klippande.

-jaha dom här två djupa groparna kan jag inte göra något åt mer än jämna ut kanterna lite så man inte ser det så tydligt.
-jaha okej
-ska du verkligen klippa resten?
-JA!!!
-Du vill möjligtvis inte att jag ska göra det?
-Nej..... men du får gärna hjälpa till å kolla om det blir rakt å sånt........
-Det är okej jag KAN göra det om du inte kan.
-Jag kan!!!

För att inte såra hans "manliga ego" sa jag istället
-jag vill gärna klippa!Det va så kul att göra de förra gången! Jag vill oxå bli bra på att klippa!
Joserru då fick jag klippa!
Så nu har jag gjort det å har massa äckligt barr överallt å säkert en å annan insekt oxå!
Duschen nästa...........
 
Duuuhhhh

Ciao
 
Det är förbjudet att kopiera mina bilder utan tillstånd!
Fråga först!

Kommentarer

Kommentera här!

Vem är du?
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

Din Blogg:

Vad har du på hjärtat sötnos?:

Trackback
RSS 2.0