Otursdag!!! Och nån bild till.

image44
Ja jisses säger jag bara.

Unkis, visst kan du få av den växten!
Men det får bli när den blommat klart
hade totallt glömt bort att jag hade den annars hade du redan fått en del!
Måste ändå dela den för den tar upp på tooook för stor plats hi hi

Det är ju onsdag idag så risken är att "morfar" redan har planer för fredag men jag ska höra och se om jag kan övertala lite hi hi
Hade varit sååå mysigt ju!

Japp otursdag va det ja

 Tar på hunden kopplet, råkar trampa henne på svansen så hon piper till.
 Jag är yrvaken och blir skrämd av ljudet och slår armen i dörrkarmen - ( ont som fan!!! )
 Kommer ut i uterummet och ska tända ciggen, tappar tändaren 3!!! gånger! - ( fin motoriken sitter inte idag tydligen )
 Står där ute och röker och ska bara vända mej om och kolla på något och råkar stöta till en full vattenkanna - ( vatten över heeela bordet som rinner ner på golvet. )
 Det ligger tidningar på bordet som börjar bli blöta så jag tar dom för att lägga dom under bordet istället på en hylla som finns där, 
glömmer bort att jag har ciggen i handen så råkar stöta till med glöden mot en tidning så den trillar av
 jag märker då inte att glöden trillat av och ligger på en tidning och pyr
 ser röken och hittar glöden.
 sitter och glor på eländet för jag vet inte vad jag ska göra, hur ska jag få bort glöden utan att bränna mej? ( under tiden blir det mer och mer rök )
 eftersom jag inte hittar nått att ta bort glöden med tar jag mod till mej och gör det med handen. ( bränner mej och ont gör det )
 svär en liten stund medan jag letar vart glöden nu tog vägen
 hittar glöden ¨på mattan som nu börjat ryka istället.
 Kollar i vattenkannan och ser det är lite vatten kvar, häller det på mattan men missar
 kommer på att jag har ju skor på mej så trampar på glöden.
 vips så är problemet löst och jag har ont i huvudet.
 Ska gå ut på baksidan och ge fåglarna mat, hunden har sprungit två varv runt mej och när jag öppnar dörren snor kopplet hårt runt benen och jag flyger ner för trappan och stukar foten.
Kul dag!

Med andra ord ska jag alltså inte klättra på stolar eller stegar eller hantera vassa föremål idag.
Bara för att vara på den säkra sidan hi hi

Förövrigt är det en underbar dag!
Solen skiner och det är jätte varmt!
Idag ska jag minsann göra lite nytta här och kanske får jag en stund över att sola mina fisbleka ben oxå

Lite bilder innan jag går

Nästa "rum" vi ska göra vid här i huset är hallen,
därför ville vi ha en ny klädhängare oxå
skulle först ha en vanlig hatt och skohylla men när vi hittade denna kunde vi ju inte motstå


Där är en dörr in till vardagsrummet som vi ska slå igen
Men tills dess har jag satt tapet på dörren som jag hade över
Helt fult blev det ju inte iaf
image33

När jag va på Ikea med Unkis blev jag så kär i en rosa lampa!
Den syns inte så jättebra här men fint ljus blir det om kvällarna iaf.
Och alla som känner mej vet ju hur tokig i rosa jag är hi hi


Dom som känner mej vet oxå hur mycket jag älskar gröna växter
speciellt sådana som blir väldigt höga eller klättrar.
Här är trappen upp till ovanvåningen, jag har två stora gullrankor där som jag haft i ca 5 år.
Dom växer så det knakar och dom ska få klättra över hela väggen!
Blir mindre kul när jag ska måla här för då måste jag ju ta ner allting och sätta upp på nytt haha
En sorts dracena står i kruka här oxå
image35

Övre delen av trappen här och ännu en gullranka som växer från detta hållet,
man ser bara en tredjedel av den här så den är stoooor!
image36

Fruktansvärt dålig bild på mitt kök men ville bara visa att det kan vara "ganska" städat ibland hi hi
Här samlas alla när jag har besök och det syns för det mesta!
Fågeln Roffa har sin bur där och trivs verkligen.
I fönstret står två fredskallor som jag älskar!
I fönstret mot uterummet står vad jag tror är en porslingblomma.
Jag är inte helt säker, syns dåligt här oxå.
På bordet står en häftig blomma jag fått av Unkis men inte en aning vad det är för sort
image37

Resten av köket
ja jag vet, massa smått plock men jag älskar det!
På dörren hänger en tavla som min pappa målat.
Förklädena använder vi inte, dom är min farmors har jag för mej
eller va de gammelmormor?
Dom är fruktansvärt gammla iaf
Jag älskar vindspel så självklart hänger det ett litet sådant i dörr öppningen
Alla koppar saker fick jag av mamma
Köket ska oxå göras om en dag.
Nytt golv ska in, nytt tak ska sättas upp, väggarna ska målas eller tapetseras om och nya vitvaror ska vi oxå köpa.
Luckorna älskar jag och vill behålla men vi får se hur det blir.
Det kommer ju kosta en del så det får bli i framtiden
image38

Min mamma älskade magneter,
Hon fyllde dörrarna på både kylen och frysen och en del hamnade på köksfläkten oxå
Precis som henne älskar jag oxå magneter men har inte så väldigt många än tycker jag.
Denna söta prinsess grodan fick jag av Unkis när jag fyllde år, den är från Trästället.
Vissa kallar mej ju för Sessan så jag tycker den passar väldigt bra hi hi


I mitt vardagsrum på akvariet har jag min lilla hörna med foton på pappa, mamma och min gamla hund.
Dom finns inte i livet längre och nästan varje kväll tänder jag ljus för dom i dom fina ljuslyktorna jag fått av svärmor i julklapp.
Ett ljus för var och en!
Det är ännu en gullranka i krukan.
Den lilla asken i mitten är en "skyddsängel" jag fick av en nära väninna till mamma efter mammas begravning.
Till den ängeln ska man berätta sina bekymmer.
Tycker inte det funkar precis ha ha
Men mamma älskade änglar och den är jätte fin så den har sin plats där
image40


Jag Ääälskar potpuri!
Det är både fint och luktar gott, tyvärr försvinner doften snabbt tycker jag men det är fin prydnad.
Älskar ju naturmaterial
Både potpurin och skålen är från ikea
image41

Ännu ett bevis på att jag älskar naturmaterial
över soffhörnan i vardagsrummet hänger en trägrej från jotex
I hörnan står ännu en hop med kvistar
Två lyktor från Ikea hänger från taket.


Sådär ja, där fick du en liten rundtur i mitt hus hi hi
Ursäkta den dåliga kvaliten på bilderna!
Dom är inte helt nya och är tagna innan jag ens fattade hur kameran funkade haha
Mer en annan gång

Nu ska jag ut i solen!
image43
Det är förbjudet att kopiera mina bilder utan tillstånd!
Fråga först!

Kommentarer
Sill-Britt säger:

OJ vilken dag! Blir helt svettig av att läsa det.. *pust*

2008-05-07 @ 14:32:10
Blogg: http://www.metrobloggen.se/babiantuttar
Katinka säger:

Hahaha, tack söta!! ^_^ Hej på dig också!

2008-05-07 @ 17:26:11
Blogg: http://tinkalinka.blogg.se

Kommentera här!

Vem är du?
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

Din Blogg:

Vad har du på hjärtat sötnos?:

Trackback
RSS 2.0