Underbar Dag!!!

Skrivet: 24 april 2008 på den gamla bloggen

Idag vaknade jag riktigt utvilad och solen sken och varmt som tusan var det ute!
Så underbart!
Jag piskade några mattor, tog ut hunden, satte på kaffe och letade upp ett par gardiner jag skulle stryka.
Sedan tog jag en kopp kaffe och satte mej ute på trappan med en cigg och kollade genom post och reklam.
Satt faktiskt kvar en bra stund och bara gottade mej i solen, nån färg hann jag tyvärr inte få hi hi
Sedan strök jag gardinerna och kollade en stund på dumburken.

"mormor&morfar" (=killens mormor å morfar) kom och hämtade oss vid tre tiden och vi körde till ett växt hus för att handla smått och gott till trädgården.
Vi skulle igentligen kört till ett annat ställe som hade erbjudande på en sorts buske och tuja som vi ville ha men morfar var inte på humör att köra ända dit idag.
På det stället vi var på gjorde jag massa fynd iaf!
Rabatten som är utanför köket har vi inte gjort något med sen vi flyttade hit så några perenner till den blev det!
Det är ju bara småplantor nu så man ser inte vad det kommer att bli om man inte kollar på etiketten men här är bilder iaf:

Fint namn på den första hi hi
 storveronica cattleya hosta funkia

Förutom dessa hittade jag inget speciellt som jag tyckte passade i den rabatten, dom hade mest bär buskar och små buskar.
Däremot hittade jag två sorters murgröna till mina hängamplar i uterummet och två underbara rosa pelagonior!
murgröna1 murgröna2 pelagon

Till mina tre blomlådor fyndade jag penséer för 3 kr stycket!!!
Dom var lite klena, men jag lyckas för det mesta alltid få dom bli stora så det gjorde ju inget.
Lite trist med bara penséer tyckte jag så köpte 2 andra små blommor oxå. downers

Igår storstädade jag uterummet, hängde upp nya gardiner och möblerade med nya möbler.
Sått fröer har jag ju oxå gjort så dom hamnade på hyllan jag har där.

Bild på halva uterummet: uterum
Det ser lite trist ut på bilden tycker jag men det är jätte mysigt irl.
Ska ta bättre bilder sen när blommorna börjat komma oxå!

Direkt när vi kommit hem planterade jag alla växter förutom dom som ska ner i rabatten.
Sen tog jag ut busen en stund och han va nyfiken på kameran minsann: busen busen2 busen3 busen4
På min gamla blogg tjatade jag ju om att jag hela tiden glömde fota nya saker jag köpt eller fått å lovade jag skulle göra det, de blev ju aldrig av men här kommer en bild nu iaf.
Det är ett fat jag fick av svärmor och lotusblomman som är värmeljushållare fick jag av Unkisen, glas-diamanten köpte jag på eko och bamse ljuset fyndade jag på trästället tror jag.
Fint som bara den på kvällarna när jag tänder båda två!
ljusfat 

Älsklingen sov hela kvällen efter vi kommit hem, stackaren är såååå trött.
Ska köpa svart rullgardin till sovrummet så stackaren kan somna när han kommer hem på morgonen!
Nu sitter jag iaf här och kollar på Jay Leno och är sjukt trött!
Blir nog sängen nästa!

Ciao
Det är förbjudet att kopiera mina bilder utan tillstånd!
Fråga först!

Kommentarer

Kommentera här!

Vem är du?
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

Din Blogg:

Vad har du på hjärtat sötnos?:

Trackback
RSS 2.0