Fucking j*vla klagoblogg

Jag måste!
jag spricker snart.
Måste skriva av mej lite för jag är så förbannat less på allting ikväll.
Ta nu detta med en  nypa salt.
Menar inte ens hälften när jag lugnat ner mej.

Hur jävla tråkig får man bli????
Han säger ibland att vi aldrig gör något.
Nä va konstigt då när man fan alltid sover.
Han sov hela dagen igår.
Kom hem sju på morronen och somnade lite över åtta.
Sov sen till tolv eller halv ett eller skit samma
Sen stack han till läkaren vid ett och sen till sin mamma.
Kom hem lite över fyra och innan klockan va fem hade han däckat i fåtöljen.
Sen sov han hela jävla kvällen.
Va vaken 2-3 gånger i 10 min åt gången.

Vid 1 på natten va jag klar och väckte honom.
Vi gick upp och jag gav honom massagen.
Sen däckade han direkt och sov till 10 idag.
Gick upp,läste tidningen, gick och tippade och handlade mjölk och somnade igen i fåtöljen.
Sen sov han till ca 2.

Jag bakade och han tjatade om att jag skulle bli klar så jag kunde hjälpa han flytta på poolen.
Marken är ojämn där så han har bestämt sej för att ta bort gräset och jämna till där.
Det har han pysslat med i en vecka nu.
Så jävla stor är den inte.
Eller rättare sagt han har pysslat med det en dag i början av veckan sen har skiten bara stått där.

Så iaf jag blev ju klar och vi kunde gå ut.
Då va han irriterad för det va varmt och lät skiten gå ut över mej.
jag blev förbannad, släppte allt och gick in och fortsatte med mitt.

Han tog bort gräs i en halvtimme sen kom han in och däckade igen.
Vaknade och kollade text tv, eller hästar och fan och hans mormor.
Sen va han vaken en stund och satt där och sa att han skulle ut och fortsätta i trädgården.
Jo tro fan det.
Han somnade.
Jag väckte han, han somnade.
Piss.
Klockan fem snarkade han för fulla muggar i sin nersketna fåtölj och där har han legat hela kvällen.
Han sover alltså ännu.

Nä han är inte sjuk.
Det har vi papper på, han va hos läkare igår ju.

Jag VILL hitta på saker.
Det är fan inte mitt jävla fel vi sitter hemma.
Jag är vaken och fixar och donar.
Han jobbade inte i natt.
Han sov hela dagen igår.
Hur fan kan han sova ännu mer då?

Jag blir så jävla less.
Inte ett vänligt ord de få minuterna han är vaken, ingen kram, ingen kyss, ingenting.
Han ska bara sitta där och fisa och snarka.
Och jag är ju snäll och kommer med kaffe till han, kommer med kaka.
Städar, sköter djuren, fixar allt.
Och han sover.
Det är för fan lördag!

Vad sägs om lite romantik?
Passion?
Jag har god lust att sticka in till stan och flörta röven av mej.
Få lite jävla uppskattning och blickar.
Nån som kladdar lite på mej.
Jag behöver mänsklig kontakt.
Dansa, tjoa och stimma.
Snacka massa skit och dricka en öl, det är allt jag begär.

Tackar gud att inte svärmor kom idag.
Då hade det slutat som det ofta gör att han bara somnar då oxå.
Det är för fan hans idee att hon ska komma, att vi ska grilla osv.
Jag hade hellre kommit hemmifrån en stund och cyklat till henne.

Det går för fan inte att säga något till honom heller.
Att jag vill iväg, eller vill att han ska se mej, eller ta i mej, eller att jag vill ta i honom.
Han blir bara störd, irriterad och arg för han är så trött.
När fan ska han bli pigg då?
Ät lite vitaminer för fan eller gör något!

Jag är arg så jag kokar, eller besviken snarare.
Han kan skifta i humör på en sekund och jag får ta det eller sticka.
Sånt är livet när man lever med en föredetta alkoholist.
När det är så här känns det inte som jag kommer orka.

Detta är första sommaren utan mamma.
Allt kommer tillbaka och jag blir ledsen för vad som helst.
Jag behöver inte skiten.
Jag behöver ha roligt, kärlek, närhet, ömhet.
Om han bara helt enkelt inte gett mej det och bara varit neutral så fine,
då hade jag kanske kunnat gråta ut och tycka synd om mej själv och sen varit glad igen.
Men när jag får ta skiten.
Och att han bara sover dygnet runt, och skäller när han är vaken.
Får sån lust att sticka, någonstanns någon kan vara mjuk mot mej.

Jag är snäll, för snäll.
Jag tänker för det mesta mer på andra än på mej själv.
Jag håller verkligen på att spricka.
Jag skulle kunna göra något jävligt dumt nu, och för att jag inte ska göra det, eller för att jag ska må bra, så borde jag ruska om han så han vaknar och ta ett snack.
Men jag gör inte det.
Jag låter han sova för han är trött.
Fast han har sovit i evigheter.

ORKA!
Som sagt, ta det med en nypa salt.
Om en timme älskar jag honom över allt annat igen.
Det gör jag igentligen nu med, kan bara inte se genom ilskan.

Ciao
Det är förbjudet att kopiera mina bilder utan tillstånd!
Fråga först!

Kommentarer
Pusselbiten säger:

Han är inte deprimerad eller något sådant? För då kan man bli väldigt trött! Dessutom om man jobbar natt, kan man vissa gånger vara så slutkörd att man nästan sover ett dygn i sträck. I alla fall hände det mig när jag jobbade, speciellt när jag också fick migrän... Sköt om dig, jag förstår verkligen din besvikelse och många kramar från mig!! Och du, vad är bloggen till för, om inte för att få skriva av sig alla sina tankar och känslor ;)

2008-07-05 @ 23:01:50
Blogg: http://www.metrobloggen.se/pusselbitarna
Linda säger:

Såg av en tillfällighet att du gillade jean paul gaultiers parfymer. Jag köpte en men den passade tyvärr inte mig så tidigare idag la jag ute den på bloggen! Min vän har den och på henne luktar den underbart! Lustigt med parfymer!

2008-07-05 @ 23:32:11
Blogg: http://lindajohannacaroline.blogg.se/
syren säger:

God morgon vännen! Det måste verkligen vara skönt att få skriva ner sina känslor. Hoppas ni får en härlig dag tillsammans.kram

2008-07-06 @ 06:54:10
Blogg: http://www.metrobloggen.se/abc
Rospiggen säger:

Men kära du! Jag förstår dig faktiskt. Han verkar less och likgiltig och apatisk eller nåt. Du gillar att hålla igång och det väljer du själv att göra men något intresse från hans sida skulle ju inte skada. Kan ni prata om det här eller låser det sig bara och ni fastnar i anklagelser och pajkastning? been there myself Har han bra kontakt med sin mamma? Kan du prata med henne tro?

2008-07-06 @ 12:15:14
Blogg: http://www.metrobloggen.se/piggen
Pialotta säger:

Ja du ibland måste man bara skriva av sig.. du gjorde det med basta och så bra..

Varför är han trött.. inte är han gamla gubben eller? Tar han någon form av medicinering som gör honom så trött eller? Visst är det bra han tagit sig ur skiten med alkoholen, men det måste ju finnas gränser, ni är i alla fall du så ung och söt.. lite kärlek och omtanke för att du tycks göra borde han ge dig ju.

Hoppas det gått över och du kan ta dig ett riktigt snack med honom annars funkar det inte i längden som du beskriver det.

det finns dagar o det finns dagar:-) Har du ingen jämnårig väninna eller så att snacka med/omgås med?

Kram på dig gumman

2008-07-06 @ 17:05:27
Blogg: http://kafferasten.blogg.se/
emmy säger:

Usch, det låter inget kul alls :( du borde verkligen prata med honom om det! Lycka till! Kram Emmy

2008-07-06 @ 21:39:27
Blogg: http://knullar.blogg.se/
Sess säger:

PUSSELBITEN:

Hej vännen.

Hur har du det idag?



Nä deprimerad tror jag inte att han är, men som sagt,det är svårt att prata känslor med honom. Ju mer jag visar att jag bryr mej och försöker få fram vad som är fel,ju mer låser han sej och blir hård och kall och säger inte ett knyst.

Självklart förstår jag ju att han är trött efter att ha jobbat natt. Det som gör mej ledsen är att han snäser åt mej varje vaken minut fast jag är snäll,passar upp osv. Sen är det ju inte kul heller att höra på söndagen att det är jag som är tråkig och har satt käppar i hjulet och sett till att vi bara suttit hemma hela helgen. Det är ju han som sovit lixom ha ha vad kan jag göra mer än att väcka och fråga om han vill iväg och hitta på nått.

Man kanske skulle skaffa sej en sjukhus säng så kan han sova i den,kan rulla med han på stan medans han sover så har han varit med iaf hi hi



Lycka till med tentorna, du kommer klara detta ska du se! Du är så duktig som pluggar och står i. Vad utbildar du dej till?

Varma kramar

2008-07-07 @ 11:20:14
Blogg: http://calla.webblogg.se/
Sess säger:

LINDA:

Ja visst är det lustigt med parfymer, har med upplevt att en doft luktat supergott på någon annan men kräk på mej =P

ååå det är exakt den jag hade innan oxå.

Hade det inte varit för att jag är fattiglapp just nu så hade jag verkligen köpt den av dej.

Ha en underbar dag.

Älskar dom där skorna förresten, så söta.

Kram kram

2008-07-07 @ 11:23:40
Blogg: http://calla.webblogg.se/
Sess säger:

PIALOTTA:

Godda vännen.

Ja det är verkligen skönt att ha bloggen ibland att ösa ur sej på.

Jadu jag vet faktiskt inte varför han är så trött.

han är inte gammal,tar inga mediciner, är inte sjuk eller nått. Nej självklart funkar det inte i längden,jag kommer inte orka ta sån skit i all evighet. Som tur är går detta ju över och han blir som vanligt igen, och då är han världens goaste!

Nä jämnårig vet jag inte precis, kommer bättre överens med äldre, har inget gemensamt med jämnåriga direkt.



Ja usch vad många unga som super nu på k-dagarna,

Jag gjorde det själv oxå när jag va 14-16 år.

Bodde i stan ett tag oxå, vid museet. Då pissades det och spyddes precis utanför vår port. Örk!

Ååå vad härligt att nån har lagt upp klippet på miss li från skansen.

Fick glädje tårar igen nu när jag lyssnade på det hi hi

Ha en underbar dag vännen.

Varma kramar

2008-07-07 @ 12:07:22
Blogg: http://calla.webblogg.se/

Kommentera här!

Vem är du?
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

Din Blogg:

Vad har du på hjärtat sötnos?:

Trackback
RSS 2.0