Hujeda mej!

Jag känner mej lite *hrm* jag vet inte vad jag känner.
Har en känsla i kroppen att den här sommaren inte blir så skön som jag skulle vilja på någe vis.

Dels för att det är första sommaren utan mamma, vilket känns mer än jag trodde eller hade hoppats.
Jobbigt.

Men oxå för att nu har vi fått offerten på vad taket kommer att kosta.
Det va mycket dyrare än vad vi blivit lovad tidigare.
Och offerten gäller bara i 30 dagar.
Så då måste vi se om det går att lägga på avbetalning eller något.
Och sedan har dom tre veckor på sej att fixa taket.
Jag tycker det kommer bli skit jobbigt!
Jag vet att hunden kommer skälla en massa, hon hatar främmande människor på vår tomt.
Sen samtidigt så står det hundar och skäller från morron till kväll här så varför stör jag mej inte på det?

Sen lixom tre jävla veckor alltså?
Hallå vårt tak är inte stort, och det är inget avancerat som ska göras, bara byta papp och pannor.
När folk häromkring bytt tak har det tagit en vecka och tillochmed mindre.
Och dom har större.

Vad är detta för människor?

Sen kan man ju inte ligga och gotta sej i poolen då heller,
Eller jo skulle kunna men nä usch ska dom va där uppe och kan stirra hur och när dom vill.
Nä tack.
Och ska hunden va själv inne då och bli nervös av deras klättrande.
Hoppas hon lär sej av detta att det inte är något farligt när det är okända här.

Hon har varit livrädd sedan vi bodde på ett ställe där hyresvärden va helt knäpp i huvudet.
Han gick in med egen nyckel när vi va iväg och handlade och hunden va själv hemma.
När vi kom hem va hunden väldigt stirrig och när jag klappade henne på ena sidan blev hon arg och gick sedan och gömde sej.
Fick inte klappa henne på vänstra sidan på flera dagar.
Skåp och luckor va öppna i huset.
Saken hör ju till att hyresvärden till detta hus förvarade personliga saker i någon skrubb.
Vi visste om det, och hade gett tillåtelse att han hade det kvar där och vi rörde inte det.
Men vi hade inte gett tillåtelse till att han skulle få gå in med egen nyckel.
Vi blev inte ens informerade.

Så jag kan ju bara tänka vad stackars vovven varit med om.
Hon har kanske försökt försvara hemmet eller kanske blivit glad och hoppat upp för att hälsa.
Och troligtvis blivit sparkad eller knuffad så hon slog sej.
Varför hade hon annars så förbannat ont lixom?
Och varför hatar hon idag alla hon inte känner som kommer in i huset eller på tomten?

Det vände på en dag, ena dagen älskade hon allt och alla och nästa dag skällde hon så man trodde hon ville mörda alla. i dagsläget skäller hon oxå riktigt aggresivt när hon blir rädd men hon skulle aldrig få för sej att gå fram eller bita.
Hon skäller och backar och skakar och är rädd.
Så det kommer bli en pärs för henne.
För mej oxå, med allt skällande.
Men som sagt massa andra hundar skäller, till och med ryker ihop med jämna mellanrum så jag får väl helt enkel acceptera att min vovvsing inte kommer va lika duktigt tyst som hon brukar vara.
Det kan man ju stå ut med.
Gäller ju som max några timmar om dagen dom är här och hon vänjer sej säkert.
Men jag kommer vara glad när det är klart.
Hade inte varit kul om det börjat regna in till slut hi hi

Nä om man skulle gå ut och klippa klart häcken nu?
*drar en djup suck*
Japp jag gör det.
Ciao
Det är förbjudet att kopiera mina bilder utan tillstånd!
Fråga först!

Kommentarer
syren säger:

Hur mår du nu vännen? Fanns det ingen billigare att lägga tak. Vad var det för hyresvärd du hade,fy för sådana djurplågare och det är ju ett brott att gå in utan tillåtelse.kram

2008-07-07 @ 19:44:53
Blogg: http://www.metrobloggen.se/abc
LIFE BY Marielle säger:

Jo klart det kommer ta tid,men jag hade det i baktankarna att det skulle hända snart helt sjukt! Kramar

2008-07-07 @ 20:13:41
Blogg: http://mariellem.blogg.se/
Sess säger:

SYREN:

Ååå vad smart, måste testa detta receptet!

Jag mår bra!

Jo kanske, ska ha ut några till så man har något att jämföra med, men vi har redan ringt efter tre andra innan men dom kommer aldrig, så dålig stil!

Får väl se hur det blir.

Ja visst är det ett brott, men tyvärr fanns inte tillräckligt med bevis så vi kunde inte ge igen.Men idioten försökte blåsa oss på flera tusen när vi flyttat därifrån, han skickade brev ett halvår efter vår flyttning där han anklagade oss för att ha förstört den ena efter den andra saken i huset, vilket vi inte gjort och vi fick rätt i den saken iaf så på så vis fick han igen. Han måste vara den hemskaste och mest blåsta människa jag träffat!

Ha en skön kväll.

Kramar från mej till dej

2008-07-07 @ 22:07:19
Blogg: http://calla.webblogg.se/
Sess säger:

MARIELLE:

Tja ibland känner man tyvärr sånt där på sej, otäckt!Men din rubrik stämmer! Tryggt att veta!

Kram på dej, hoppas du har en riktigt mysig kväll.

kramar

2008-07-07 @ 22:09:37
Blogg: http://calla.webblogg.se/

Kommentera här!

Vem är du?
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

Din Blogg:

Vad har du på hjärtat sötnos?:

Trackback
RSS 2.0