Färg lite här och var

Sätter man en pensel och en burk målarfärg i mina händer så kan det bara sluta på ett sätt hi hi
Färg stänk över hela mej och massa nymålade saker.

Igår kväll gjorde jag två budget "ljuslådor".
Det är en låda då va som har vita väggar och sen sätter man vad man vill fotografera där i och lampor som lyser in i boxen.
Riktigt fina bilder kan det bli minsann.
Ska bara fixa lite tyger i olika färger och en glas skiva oxå.

Nått fixande med gästrummet blev det alltså inte igår, fastnade framför tv:n men jag målade lådorna iaf samtidigt.
Idag har jag målat ett bord, eller håller på får jag väl säga, ska på med ett lager till.
Det ska jag ha i gästrummet sen och ha tv:n på så jag får större plats där.
Har en stor otymplig tv bänk där nu som bara är onödig.

Jag är snygg som tusan nu!
Massa småstänk i håret av vit färg, en klick på näsan, ett vitt streck i pannan och sen är jag småprickig för övrigt.
Tjusigt värre!

Hingsten har smittat mej den lille grisen.
Jag vaknade med ont i halsen i morse.
Så jäkla typiskt!
HIngsten har varit lite halvkass i snart två veckor, nu har han bara hostan kvar men tröttheten är ju värst.

Jag har INTE TID att va sjuk så länge, hoppas det går över snabbt.
Ska ju snart med Unkis till Osby och sen har svärmor snart semester oxå och då ska vi hitta på en massa skoj, kristianstadsdagarna är oxå snart ju.
Typiskt!

Det blåser som tusan idag så det blev inget cyklande till svärmor idag.
Får ta det i morron istället.

Eftersom jag inte mår helt bra så tyckte Hingsten att vi skulle ta en slödag med massa onyttigt.
Jag önskade mej choklad och pizza och halstabletter hi hi
Chokladen har jag fått men inte den sorten jag ville ha för det va slut, så en liten bit åt jag sen klöktes jag nästan.
Jag kan inte med ljus choklad, då får det va nån riktigt go fyllning i annars ska det va så hög kakao halt som möjligt för att det ska vara gott.

Halstablett har jag tagit en av och för tillfället känns det ok i halsen, inte så att jag vill pussas eller prata precis men helt okej.
Pizza blir det ikväll.
Mumma ska det bli!!!!
Man ska ha det gott när man är sjuk!

Enda problemet är att när Hingsten va sjuk så åt han oxå skräpmat och lite kakor och sådant, inte jag.
För jag va inte sjuk, så jag kände helt enkelt inte för det och tänkte mest på konsekvenserna hi hi
Nu när jag är krasslig så ska han äta skräp oxå *s*

Jag kan sitta och glo på honom när han mumsar i sej en hamburgare och lukta hur gott det luktar men ändå nöja mej med något nyttigt själv.
Han har inte den förmågan, han dreglar nästan om han inte får själv ha ha

Sen sitter han i sin nerfisna fåtölj och klämmer på bilringen, eller tja början på bilringen,
han är ju inte tjock men han har gått upp ett par kilo och det stör han sej på.
Men gör något åt det då!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jag klagar däremot inte, tycker inte det är snyggt med en spinkig man.
Nu är han helt lagom enligt mitt tycke, men kanske jag borde sluta baka cupcakes för ett tag iaf *s*

Nepp nu ska jag fortsätta måla.

*sjunger*
"Då går jag ner i min källare, där lever man sällare,
för där har jag kvar min gamla kokare. *tuut, tuut*
Jag kokar mäsken om kvällarna och häller i buteljerna
och spriten blir fin i ångan från maskin."

nä nä jag har varken kokare eller buteljer, jag har tvättmaskin, tumlare och torkskåp *s*
men jag ska ner i källaren!
Ciao
Det är förbjudet att kopiera mina bilder utan tillstånd!
Fråga först!

Kommentarer
Fibromorsan säger:

Jösses vad du är FLITIG!!! Vilket engergiknippe!! Hoppas du kryar på dej riktigt snabbt igen, stackare!



Ang min lilla omröstning, huuur kunde alla tro att jag menade Björn Gustafsson den yngre?? Han stavar ju med TVÅ "S" i sitt namn.

Hehe, oki det var väl lite fult gjort kanske, men rätt kul ändå va? Därför jag valde andra som inte är så snygga för jag räknade med att de flesta skulle rösta på Björn asg Så fräck är jag hahaha

2008-06-21 @ 16:19:21
Blogg: http://www.metrobloggen.se/fibromorsan
Sess säger:

SVAR TILL FIBROMORSAN:

tack =P Ja inte kan jag sitta helt still bara för jag mår lite dåligt inte. Är ju så vand att ha fruktansvärt ont när jag har migrän stup i kvarten så det här är inget ens om jag får hög feber,man får binda fast mej i sängen =D



Jasså minsann det va med flit hi hi

Väldigt klurigt gjort och kul förståss, roligt när man får tänka till lite extra och ifrågasätta lite,vilket jag totalt glömde bort där ju s

Ser fram emot massa mer kluriga saker, ska vara uppmärksam som tusan hi hi

Kram på dej

2008-06-21 @ 17:41:24
Rospiggen säger:

Åh, kan du inte smitta ner mig med din pysseliver? ber snällt Bebisar som är så söta =)

2008-06-21 @ 17:48:25
Blogg: http://www.metrobloggen.se/piggen
Sess säger:

SVAR TILL ROSPIGGEN:

oj vad du kan! Vad duktig du är!

Jag har aldrig klarat av att stå på händer utan att tippa bakåt och slå mej hi hi inte ens när jag va liten.

Jasså vill du vara pysslig idag, mitt recept är att ta en pensel i ena handen, öppna en burk färg och håll i andra,gå sedan runt i hela huset, eller kanske i trädgården och spana in varenda pryl och fundera länge och väl om det inte kanske skulle bli finare med lite färg på hi hi

Kolla in på min blogg, jag har fanstyg för mej, mannen kommer få en hjärtinfarkt s

2008-06-21 @ 17:59:18
Pialotta säger:

Ha ha sitter och skrattar åt ditt inlägg här.. du är för roliger du Sess Prinsess:-D

Måla är så himla kul och det där du beskriver om den där låddan med vitt.. helt suveränt ju.. Blir så irriterad på allt runt om då man ska fånga ett enda motiv.. det där får jag kolla upp:-)

Krya på lilla du.. inget kul att sitta med en massa krämpor och den där skräpmaten.. ja du jag känner igen mig. Igår blev det en hel del av den varan här..

Ha de gott o pözzen i nacken:-)

2008-06-22 @ 10:44:54
Blogg: http://kafferasten.blogg.se/
Sess säger:

PIALOTTA:

Ja ibland är jag lite "kulig" hi hi

Beskrivning på lådan är här: alightboxtutorialbyrestlesswillow11452015.jpg" rel="nofollow">http://calla.webblogg.se/images/2008/makealightboxtutorialbyrestlesswillow11452015.jpg fast jag målade istället och hänger ett tyg där bak istället för de böjda pappret, tycker det blir snyggare.



Massa bamsekramar från mej till dej

2008-06-22 @ 11:26:29

Kommentera här!

Vem är du?
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

Din Blogg:

Vad har du på hjärtat sötnos?:

Trackback
RSS 2.0