My arms, my arms!!!!

Nu har jag äntligen planterat mina penséer oxå.
Men fyyy så ont i armarna och axlarna jag har.
Jorden va så dålig där,
det va som att gräva i betong, spaden nästan studsade bort innan man hade kommit ner en bit.
Men nu är där ny jord och blommorna är på plats.

Har ändrat om lite i uterummet oxå, ska bara städa där så ska jag ta bilder och visa.
Blev så fint!

Hingsten lägger in tvätt minsann.
Blev så förvånad när jag kom in och han inte satt i vardagsrummet utan jag hittade honom där uppe med massa fint vikta kläder i händerna *s*
Tack älskling! Du är bäst!

Nu när jag farit på hela dagen är jag grymt sugen på att plantera klart häcken så jag kan se exakt hur många som blir över.
Men Hingsten vill ju inte det för det regnar stup i kvarten.
Ska försöka övertala honom iaf *s*
Vill ha det klart ju för tusan!

Vi funderade på att sätta buskar längs hela uppfarten oxå.
Funderade är nyckelordet.
Inte funderar *s*
Vi räknade nämligen ut att det blev ca 100 hål vi hade behövt gräva i så fall.
Eller lite fler till och med.
Det hade ju tagit evigheter för jissenamn.
Igår gjorde vi bara 18 hål och vi va helt slut hi hi

Nä det får minsann bli något annat som inte går åt så många per meter.
Nu är det slutvilat för mej *s*

Ciao
Det är förbjudet att kopiera mina bilder utan tillstånd!
Fråga först!

Kommentarer
Pialotta säger:

Mycket att stå i då man har trädgård och hus som ni har. Akta ryggen och din kropp för övrigt så du inte får men för livet;-) Visst måste det vara kul att se det växa och du som är så intresserad av blommor och blad..

Nu du är det snart Tisdag och Tisdagstemat som gäller.. bara påminner dig, då du förtjänar massor av besökare till din blogg.

Denna veckan är det oxså Linsbus som gäller och ordet är Början.. ska du inte vara med där oxså.. du kan ju det där med kameran och gillar fota.

Ha de fint o dina fräckisar.. ja de där garvade jag åt:-D

Kramiz

2008-06-17 @ 00:31:54
Blogg: http://caffepaus.blogg.se/
Sess säger:

SVAR TILL PIALOTTA:

Go´dagens vännen.

Ja visst är det mycket att göra när man har hus och trädgård men det är det verkligen värt.

Ja jag älskar ju sånt, mår så bra av att omge mej med växter och blommor!



Tack för tipsen om linsbus!

Verkar ju jätte skoj det med!

Har minsann tagit bilder både till det och tisdagstema så jag ska lägga upp det på bloggen snart.



Jag älskar dessa bilder du lagt upp!

Så ljuvliga!

Många varma kramar från mej till dej!

2008-06-17 @ 14:14:24
Fibromorsan säger:

Oj vad flitig du är!! Mkt jobb men härligt när det är klart :0)

Jag längtar oxå efter hus!! Saknar det där med egen trädgård. Är ju uppvuxen i villa, men bor i lgh nu suck

Väntar på en rejäl lottovinst, sen minsann ska vi ha en rejäl kåk :oD

(det är ju inte förbjudet att drömma S)

2008-06-18 @ 00:38:44
Blogg: http://www.metrobloggen.se/fibromorsan
Sess säger:

SVAR TILL FIBROMORSAN:

Usch jag vet hur det är att bo i lägenhet men länkta efter hus.

Lider med dej men håller tummarna för en storvinst till dej! =D

Drömma bör man annars dör man =P

Hoppas du får din drömkåk en vacker dag!

2008-06-18 @ 00:51:09

Kommentera här!

Vem är du?
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

Din Blogg:

Vad har du på hjärtat sötnos?:

Trackback
RSS 2.0