Myskläder och trafikfaror

Ja jag vet att det är fredag och allt sånt där men det skiter jag fullständigt i!
Myskläderna åker på här nu och jag ska städa och fixa både inne och ute minsann.
Eller tja blir kanske mest inne för vädret är skit.
Ska försöka hinna med så mycket som möjligt iaf.

Jag sitter här ensam med en kopp kaffe nu och ska läsa alla inlägg på bloggkoll.
40 stycken nya *phuuu*
Varför ska det finnas så många fina och roliga bloggar som jag vill följa hi hi
Och varje vecka hittar jag någon ny oxå!

Vad hittar ni på idag då?
Har ni fint väder eller?
Här är det så grått och mörkt att man hade kunnat tro det va kväll.
Jag hoppas på åska iaf, hade varit så mysigt!

Hingsten ligger och sover fortfarande, hunden oxå såklart.
Trist värre!

Ja just det glömde berätta.
Vi höll nästan på att vara med om två bil olyckor igår.
Vilka jävla dårar det finns i trafiken.

För det första tjejer.
Ni som tycker ni är så mycket bättre och finare än alla andra.
Världen stannar inte för er skull om ni inte visste det.

Det stog en buss på motsatta sida av vägen och släppte av folk och vi körde där lugnt och sansat.
Massa trafik va det oxå, bilar framför och bakom oss och på mötande sida en jämn ström av bilar oxå.

Då hoppar en tjej i 20-25 års åldern ur bussen, går bakom bussen och rätt ut på vägen,
det fanns ett övergångs ställe ca 10 meter längre bort, men nääää då
hon stegade alltså rätt ut så bilar på vår mötande sida fick sakta ner jävligt snabbt, unkis fick oxå trampa hårt på bromsen för hon trippade bara vidare med näsan i vädret rätt över vår sida av vägen oxå.
Hon borde inte leva idag.

Jag är inte rasist, tro mej, jag har vänner från många olika ställen i världen.
Men utlänningarna där i gettot på challan borde verkligen sluta snacka på lektionerna och lära sej hur det funkar här.
Den här bruden va nämligen inte den enda som stegade rätt ut, dom andra kollade förvisso om det kom bilar men folk va ändå tvugna att bromsa ner och trafiken stannades upp.

VI HAR ÖVERGÅNGS STÄLLEN I SVERIGE HALLÅÅÅÅÅÅÅÅÅ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
man stegar bara inte ut på gatan i rusningstrafik.
Ursäkta mej men då är man förbannat blåst.

Nu säger jag inte att det inte finns infödda svenskar som inte beter sej så här idiotiskt, för det finns det.
Men de va rätt kul att se för några svenska killar i 15-17 års åldern hoppade av samma buss och dom va dom ända som verkligen gick på övergångs stället.
Konstigt!

Sen när storasyster skulle köra mej hem kör en vit skåpbil upp bakom oss, ända upp i röven.
Om vi hade behövt bromsa in så hade han inte hunnit reagera,så nära var han.
Han låg och slickade oss i röven ett bra tag, vi passerade raksträckor och där va mötande trafik men han hade hunnit köra om ,om han hade velat.
Men nä.
När vi sedan är på väg upp för en backe men en kurva längst upp DÅ kör han om.
Mitt i backen alltså.
Det fanns ju ingen möjlighet för honom att se om det kom möte.
Man riktigt hoppades på att han skulle krocka den jäveln.
Men samtidigt inte för vi hade ju blivit träffade oxå.

MAN KÖR INTE OM I UPPFÖRSBACKE DÅ MAN INTE SER OM MAN FÅR MÖTE ELLER EJ!!!!!!!!!!!!!!!!!

Delar dom ut körkort gratis nu för tiden eller?
Ge ett till mej i så fall för jag vet iaf vad som gäller och kör fanimej bättre än många.

Som jag sa till Unkis, Okej om man inte är rädd om sitt eget liv och fullständigt skiter i om man lever eller dör, men det är fan så egoistiskt att sätta sej själv i sådan fara att andra blir inblandade och man kan råka ha ihjäl en eller flera andra personer samtidigt som sej själv.

Nä nu ska jag sluta klaga och börja städa *s*

Puss så länge
Det är förbjudet att kopiera mina bilder utan tillstånd!
Fråga först!

Kommentarer
Erik säger:

Vilken dramatisk himmel på fotot och lustigt träd, är det en en? Läckert foto!

Ja, visst är det knepigt med nya roliga sidor som man hittar bland bloggarna... Skulle kunna lägga upp ett gäng länkar, men har inte alltid tid för de bloggvänner man redan har...

Fast antalet lär väl krympa om den föreslagna kontrollagen för bloggare, som EU föreslagit, kommer att antas i höst. Det är så knäppt, så jag känner hur anarkistisk jag börjar känna mig, dag för dag.

Det finns ju många bloggare som vill vara lite anonyma och trivs med det. De lär ju få leta upp nya forum för sin inneboende lust att skriva och visa upp bilder mm.

Ja, drullar i trafiken finns det en hel del av. Tur att inte alla är likadana idioter, då skulle det ske många, många olycker varje dag.

Ha en riktigt skön helg (förhoppningsvis utan trafikknäppisar) ;-)

2008-06-27 @ 15:48:32
Blogg: http://erik56.blogg.se/
Sess säger:

ERIK:

Ååå vilka små sötnosar!!!

Ja så såg himmeln ut här några minuter i går, trodde helvetet skulle braka löst med åska och allt men det blev bara lite regn =P

Nä det är inget träd, bara lite kul vinkel på en perenn, ingen aning om vad det är för sort men det är en buske med massa sådana vippor.

Ja tyvärr kommer nog många lägga ner bloggarna men jag tror nog vi kommer att vänja oss och inte tänka så mycket på det, livet rullar på som vanligt efter ett tag.

Men f*n vad jag stör mej på det, trodde aldrig det skulle röstas genom faktiskt, tyckte det va lite överdrivet.

Vad kommer sen lixom? bevakningskameror i våra egna hem?

usch

Storebror ska bestämma och veta allt, omyndigförklarad är vad man blir i detta land.

Ha en härlig helg du med!

Många kramar

2008-06-27 @ 18:46:08
Blogg: http://calla.webblogg.se/
Rospiggen säger:

Fint kort du har tagit! Du har rätt i trafikvettet där. Här ylar vi om hastigheter och kameror osv men det finns så mycket mer att tänka på och göra i trafiken för att rädda liv.

Skosnörena ja, jag gör som det första du beskrev; linda runt och maken gör som det andra, helt värdelöst ju :P

2008-06-27 @ 21:14:38
Blogg: http://www.metrobloggen.se/piggen
Pialotta säger:

Visst finns det faror och visst finns det faror över allt, men i trafiken finns det lite mer..

Idioti som vissa beter sig och de där du berättar om som spatserar rakt ut.. trafikfara för alla inblandade.. Nej, tror inte körkort delas ut gratis.. min svärsom driver en trafikskola i stan här;-)

Ha de fint kramar så här en lördagsmorgon i syd där regn o sol varvar..

Kram

2008-06-28 @ 10:25:48
Blogg: http://kafferasten.blogg.se/

Kommentera här!

Vem är du?
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

Din Blogg:

Vad har du på hjärtat sötnos?:

Trackback
RSS 2.0