Okej då

Jag sa att ni aldrig kunde gissa vad men ni kunde fan försökt iaf =P

Nä skoja bara.
Jag testade nytt recept på choklad cupcakes.
Ååå jisses, aldrig mer ska jag testa ett nytt igen för godare än det går inte att hitta.
Ber du snällt kan jag kanske lägga upp det här.
Super lätt va det att göra oxå men dom smakar som om dom kom från ett riktigt bageri.
*mums*

Så dekorerade jag såklart och tog foto,
Lägger upp det i morron kanske.
Jag är lite trött i ögat nu.

Nu har jag precis tagit en dusch och ska snart hoppa i säng.
Ja faktiskt så tidigt!
Är man trött så är man, det är ju inte precis så att det är full fart på Hingsten heller.
Han bara slumrar till hela tiden så varför då sitta uppe om båda är trötta?

Nä minsann jag tar och visar lite bilder istället.
Vissa är dock gamla och inte tagna med den nya kameran men de kvittar väl.
Klicka för större bild.

Min pappa va konstnär om jag inte berättat det innan.
Han målade jättefina tavlor.
Tyvärr har jag inte sett alla hans konstverk för jag va så liten när han målade som mest och sen sålde han det.
Men när jag flyttade hemifrån fick jag några av mamma.
Och ja jag vet, jag har inte orkat rama in dom än men ska göra det en dag.

 

Pappa hann aldrig måla klart denna vindkvarnen.
den finns på riktigt på ett ställe som heter skepparslöv har jag för mej.
Här brukade det oxå vara konstutställning och pappa sålde många tavlor där.
Kanske dom utställningarna fortfarande arrangeras?
Har ingen aning faktiskt, jätte fint ställe iaf.


Detta har varit "min" tavla så länge jag kan minnas,hade den i mitt rum när jag va liten och även sen när jag blev större och nu hänger den i mitt eget hus =D


En tavla till som han inte hann göra färdig
det ska föreställa min morfar som va bonde på riktigt oxå.


Detta va en av de sista tavlorna han började måla,
fast orken fanns inte där och smärtan tog överhanden så det blev inget mer.
Det ska iaf föreställa vad jag har för mej kallades för fyrkappan och låg/ligger i kristianstad, ingen aning om det ligger kvar men tror inte det.


Denna fina hänger i min hall på nedervåningen


Denna hänger i mitt matsalsrum


Detta är en av mina favoriter.
Om jag inte minns fel så sa mamma att detta skulle föreställa morfars hage.


Detta är troligtvis från yngsjö någonstanns




Kanske inte så konstigt igentligen att jag tycker om att fota.
Pappa tyckte ju oxå om det och de flesta tavlor han målat är av foton han varit ute och tagit.


Detta är min första napp minsann =P
sug på den du hö hö
nu va jag ju rolig igen *s*


Sist men inte minst får jag ju visa en sak som gjorde mej ledsen i ögat häromdagen.
Min älskade kaktus som äntligen börjat växa lite välte när det blåste.
Nu har jag två istället =P


Om ca fem minuter är det storasysters födelsedag hi hi
Skojs!!!!

natti natti
Det är förbjudet att kopiera mina bilder utan tillstånd!
Fråga först!

Kommentarer
Sill-Britt säger:

Men vilket sammanträffande! Min pappa var också konstnär! Jag har bara en tavla (han dog för ett par år sedan och mina "kära" halvsyskon roffade åt sig allt).

Uhuu, ja nu är man TRÖTT! Vi får väl se om jag kan somna, jag är vaaarm av vinet (ett halvt glas s) och känner mig rastlös.

2008-06-15 @ 00:23:24
Blogg: http://www.metrobloggen.se/babiantuttar
syren säger:

Vilka fina målningar! Kvarnen i Skepparslöv känner jag igen och fyrkappan ligger i Kristianstad och ligger kvar än har en bild som jag kanske lägger ut sen. Tavlan med hästarna gillar jag. Ha en skön söndag kram

2008-06-15 @ 10:20:38
Blogg: http://www.metrobloggen.se/abc
Pialotta säger:

God morgon på dej min vän:

Förstår du älskar din pappas tavlor och visst är de en stor guldskatt. Bevara dom med silkesvante so varar dom länge.

Mycket sevärda ska jag säja.

Hoppas du sov gott:-)

Kramiz

2008-06-15 @ 10:51:55
Blogg: http://kafferasten.blogg.se/
LIFE BY Marielle säger:

Fina & många tavlor du har :) lägg gärna upp recept och bild på dina cupcakes, är sugen på att baka såna faktiskt.



(svar) tack så mycket :) kramar!

2008-06-15 @ 11:18:24
Blogg: http://mariellem.blogg.se/
Sess säger:

SILL-BRITT:

Nej men där ser man hihi

Då har vi ju två saker gemensamt.

Min pappa gick oxå bort,fast jag va 12 då.

Fy va trist när släktingarna bara roffar åt sej så utan hänsyn till dom andra.



Det är inte mycket det fina tål hörrö s

Hoppas det smakade gott iaf och att du fick lite sömn i ögat tillslut.

Ha en fin dag.

Kram på dej

2008-06-15 @ 12:47:08
Sess säger:

SYREN:

Jasså den ligger kvar s

Där ser man hur blind jag är, missar alltid den när vi kör förbi.

Ja lägg gärna upp bilden på den, vill jättegärna se!

Underbar blomma förresten.

Älskar blått!

Ha en skön söndag du oxå.

Kramar

2008-06-15 @ 12:49:45
Sess säger:

PIALOTTA:

Go´dag vännen.

Ja jag är så rädd om dom så!

Visst va spanien bra men surt att förlora!



Vi har oxå väldigt sällan sprit hemma, känner mej lite obekväm med det eftersom min man är nykter alkoholist. Han har inget problem med att jag dricker men jag tar kanske ett glas ett fåtal gånger om året sen är jag nöjd =P

drinkar är gott som tusan, testar allt en gång.

Men helst ska det vara något fruktigt och sött.

Riktiga "tjejdrinkar" med andra ord.

Men helst dricker jag faktiskt en kall öl,gärna mörk.

Det är mumma det hi hi

Vin är oxå gott men jag får så jäkla lätt ont i huvudet och med ett glas vitt eller rött innanför västen kommer bankandet som på beställning så jag håller mej oftast borta från det hi hi

Ha en underbar söndag vännen.

Puss å kram

2008-06-15 @ 12:56:21
Sess säger:

LIFE BY MARIELLE:

Väldigt kloka ord det där, men inte så lätt alla gånger tyvärr.



Tackar =P

Japp recept och bilder kommer lite senare, måste bara hälla i mej lite kaffe först.

Det är grått och trist här så jag är lite trött i ögat =P

Ha en skön söndag.

Kram kram

2008-06-15 @ 13:03:18
Agge säger:

Vad fina tavlor!

2008-06-15 @ 14:17:33
Blogg: http://agge1.blogg.se/
Sess säger:

AGGE:

Tack =D



För att ändra textfärg klicka på design, stilmall, redigera befintlig stilmall.för att ändra textfärg i dina inlägg här letar du upp entrybody och ändrar color.

För att lägga till ny kategori klickar du blogg,kategorier, sen finns en liten grön knapp uppe till höger som står ny kategori.

Kram kram

2008-06-15 @ 14:38:45

Kommentera här!

Vem är du?
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

Din Blogg:

Vad har du på hjärtat sötnos?:

Trackback
RSS 2.0