Sista bilderna från vanås mm

Go´ dagens på er gott folk.
Här sitter jag och ugglar igen.
hingsten har precis gått upp och jag och hunden har bankat mattor.

Ikväll blir det bilbingo men just nu ser det ut som att jag stannar hemma.
Det bultar lite smått i hövvet, går det inte över så tänker minsann inte jag sitta och lyssna på en gubbe som läser upp "itta åou ein nölla"
Då kommer jag begå självmord i baksätet kan jag lova.

Jag ska iaf dra över med dammsugaren idag och pynta till det lite här så vi kan tända lite ljus och mysa uppkrypna i soffan ikväll.

Jag hade hoppats på att få sola lite idag oxå men det är inte jätte varmt idag direkt.
Och solen hoppar fram och tillbaka bakom molnen här.

Nu tänkte jag lägga in dom sista bilderna från vanås,
here we go.

Bara så ni vet att jag inte ljuger *s*


Detta "konstverk" blev väldigt uppmärksammat när det invigdes.
Det är i princip bara en slingrande kulle på en åker och enligt konstnärinnan skulle det ta 11 minuter att gå från början till slutet och man skulle ägna tiden åt att meditera eller nått i den stilen.
Men men, nu får man inte gå på den längre utan bara blicka ut över åkern.
Det är bara en tredjedel av den som är på denna bild.




Jag tycker att grindar är så vackra!!!
Speciellt sådana härade *s*


Där fanns ingen skylt vid denna så det räknades nog inte till konstverken men jag tyckte den va väldigt fin.


Den här hette inre rum, mysig tycker jag


Den här hette oxå något med rum.
Om jag inte har helt fel för mej så hette den yttre rum eller nått i den stilen.
Det är denna stenen man skurit ut figuren från som du ser på bilden här ovan.


Mitt i skogen hittade vi denna bro som gick över ett dike utan vatten i.
Det har nog aldrig varit något vatten heller för det va ett konstverk.


Jag älskar sådana här lummiga skogar.
Det är min älskade svärmor som promenerar där hi hi


Det fanns en liten bro till, man fick beträda den på egen risk men självklart gick både jag och svärmor över den, våghalsar som vi är ha ha
Nej men lite läskig va det faktiskt, diket va djupt så nog hade man slagit sej minsann om man trampat snett *s*


Mitt i skogen stog även denna stora klump som väckte lite funderingar.
Jag ville ha det till en toalett eftersom fönstret påminde om det och inne i den fanns en "bänk" med ett hål i mitten.
Svärmor höll med men tyckte samtidigt att det skulle vara ett "utekök" och att det va meningen man skulle grilla i hålet.
Tja why not.








Det blev inte så många foton på blommor som jag hade velat
min pollenallergi satte fart ordentligt på tårkanalerna när jag kröp för nära,
Lite svårt att se när tårarna sprutar hi hi


Sist men absolut inte minst så visar jag min stora favorit på hela området.
Detta "hem" med naturen som väggar,golv och tak där träden "växt genom" möblerna.
Detta ÄR konst i mina ögon.
Otroligt vackert




Kolla hur träden "växt" upp genom bordet hi hi


Svärmor och jag slog oss ner och njöt av naturen och fågelkvitter en liten stund


Vackert fönster eller hur?!
Påminnelse till mej själv: lära mej fota rakt för bövelen.


Vi märkte båda två att utan att tänka på det så gick man faktiskt genom dörren, och man kollade bara genom fönstren om man inte påminde sej själv att det fattades väggar, antar att det va grejen med det här.


Nu va det slut i rutan med bilder från detta stället tills nästa gång vi ska dit igen.
Då ska vi gå en hel dag och promenera på alla stigar som fanns där,
missade en massa när vi va där så det finns mycket mer att se.

Ha en skön dag.
Pöss pöss
Det är förbjudet att kopiera mina bilder utan tillstånd!
Fråga först!

Kommentarer
Jen säger:

härliga bilder :)

2008-06-13 @ 15:34:15
Blogg: http://www.metrobloggen.se/JenniferLindberg
Sess säger:

JEN:

Tackar! =D

Oj vilken mumsig tårta du gjort!!!

Trevlig helg!

Kram

2008-06-13 @ 15:44:22
Jen säger:

Tack du :)

jag hoppas den blev god också, jag lär ju få höra snart :D hihi

2008-06-13 @ 15:45:39
Blogg: http://www.metrobloggen.se/JenniferLindberg
Sess säger:

JEN:

Det blev den säkert, låter ju riktigt smaskig! =P

2008-06-13 @ 15:47:51
Jen säger:

hoppas de :)

2008-06-13 @ 16:28:16
Blogg: http://www.metrobloggen.se/JenniferLindberg

Kommentera här!

Vem är du?
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

Din Blogg:

Vad har du på hjärtat sötnos?:

Trackback
RSS 2.0