Ujj ujj kaffeskak

Nu har lille ja´ druckit för möed kaffe igen.
Sitter här och skakar som fan!

Lite har jag fått gjort idag iaf.
Jag har ÄNTLIGEN satt de sista tre häckplantorna utanför uterummet,
Så nu har jag min lilla hörna där.
Jag har oxå planterat några av blommorna jag fick av storasyster igår.
Fint som snus!

men jag säger då det, det är jobbigt att plantera när regnet står som spö i nacken *s*
Sedan har jag pysslat om mina blommor i uterummet och jordgubbsplantan såklart oxå,
Kommer massa bär hela tiden!
Lite svårt va det dock att få något gjort för dom senaste dagarna har jag matat småfåglarna här utanför för jag tyckte det va så trist att dom är så rädda, ville ha dom lite tamare.
Jo tack nu flyger dom ju in i uterummet hela tiden och rafsar runt bland tidningar och grejer för att se om det finns något ätbart.
Jag älskar fåglar men jag får panik när dom nästan flyger in i ansiktet på mej *s*

Nu sitter jag här själv hemma,
Hingsten är och spelar bilbingo.
Jag ville inte alls följa med idag, vill pyssla hemma istället.
Sen hade jag antagligen ändå somnat i bilen när det är så här mörkt och grått.

På tal om mörkt, ja trodde minsann vi skulle få världens oväder tidigare idag.
Det va vindstilla hela dagen, sen va det som att trycka på en knapp och det började nästan storma samtidigt som himlen öppnade sej och det regnade som fanken.
Långt borta hörde man muller och blåsten blev bara värre och värre.
Jag va stensäker på att vi skulle få en liten tornado här eller nått *s*
Men nä sen blev det vindstilla igen men åskan kom närmare.
Mysigt som tusan va det fast när fönstrena började dallra och marken vibrerade så tyckte jag att det åskade lite väl nära så jag drog minsann ut sladdarna till tvn och grejer hi hi
Det ska mycket till för att jag ska göra det!

Nu ska jag ta och städa skafferi och kyl och samtidigt kolla om jag har grejer till nått kul att baka.
Om inget annat så blir det städat iaf.
Hörs senare.
Pöss

Det är förbjudet att kopiera mina bilder utan tillstånd!
Fråga först!

Kommentarer
syren säger:

Här ös regnade det i eftermiddag och åska gjorde det också nu är det grått och hel mulet. Skönt att du har satt växterna nu. Ha en fin kväll.kram

2008-06-27 @ 19:12:51
Blogg: http://www.metrobloggen.se/abc
Rospiggen säger:

Oh, vilket kort!! Jättehäftigt! Jodu, det ska tydligen åska i morgon här och nu är maken med det onda ögat helt däckad stackarn :/ Få se vad vi gör i helgen.

2008-06-27 @ 21:16:00
Blogg: http://www.metrobloggen.se/piggen
Pialotta säger:

Så du har fått BREDBAND här nu;-)

Så mycket du fått gjort idag då, samma här faktiskt.. sätter man inte på den här burken så kan det bli en hel del om tuppen väcker en tidigt.

Städat, bakat o matat idag och dessutom inget mer än att satt på datorn i kväll och bloggat lite.

Åskat har det gjort här oxså.. inga sladdar ur här inte, så nära var det inte.

Ha de fint o ta hand om Hingsten din.

Min tar hand om sig själv;-)

Pözz

2008-06-27 @ 23:01:45
Blogg: http://kafferasten.blogg.se/
maria säger:

Fin bild !

2008-06-28 @ 11:33:27
Blogg: http://marialundqvist.webblogg.se/
Sess säger:

SYREN:

Hej min kära vän!

Vad var det med dej i fredes då?

Sjuk? deppig? orolig för dej

Vilken vacker bild!

Mannens mormor har likadan blomma fast ljusrosa.

Dom luktar sååå gott.

Vet du vad den heter?

Kram på dej!

2008-06-29 @ 11:56:47
Blogg: http://calla.webblogg.se/
Sess säger:

PIALOTTA:

Godagens vännen.

bredband? va? hi hi

Ja visst får man mycke gjort bara man inte fastnar framför datorn, sätter man sej här är det kört hi hi tiden springer iväg.

Hoppas du haft en skön helg gumman.

Massa kramar

2008-06-29 @ 12:07:22
Blogg: http://calla.webblogg.se/
Sess säger:

MARIA:

Tackar! =D

Ååå vilken härligt somrig bild!

Kram kram

2008-06-29 @ 12:28:41
Blogg: http://calla.webblogg.se/

Kommentera här!

Vem är du?
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

Din Blogg:

Vad har du på hjärtat sötnos?:

Trackback
RSS 2.0