big siss!!!

Först och främst grattis till storasyster som har namnsdag idag!!!
Wooohooo!!!!



Jaha då va det bestämt att det blir bilbingo ikväll.
Jag är inte helt hundra på att jag verkligen känner för att följa med ändå.
Det är ju stekhett här idag och det blir ju inte bättre av att sitta i en bil oxå.
Nää ja får se senare.

Inte mycket som händer här annars idag.
Tänkte jag skulle pyssla om resten av mina växter oxå.
Plantera om och beskära och sådant du vet.
Då blir dom glada!

Unkisen, det är samma sorts växt som du har i köksfönstret på den lilla vågen.
Den du har växer bara på ett annat sätt men det är samma sort.
Det är 5 eller 6 stycken du får, än så länge, blir kanske fler hi hi
Så det är ju inte hela världen om du råkar ha död på någon.
Dom ska stå ljust, dom klarar direkt sol oxå.
Dom tål torka bra, när bladen börjar bli rynkiga kan du vattna lite men absolut inte för mycke vatten för ofta.
Knappt ingen näring heller för då ruttnar dom.
Du kan ha dom ute oxå bara dom har något över sej så det inte regnar på dom.
en av mina har stått ute sen slutet av mars.

Nu ska jag kolla mina favvis bloggar.
Återkommer senare.
Ciao

Det är förbjudet att kopiera mina bilder utan tillstånd!
Fråga först!

Kommentarer
syren säger:

Blir det bil bingo? Eller dina krukväxter. Ha en bra fredags kväll!

2008-05-30 @ 19:07:13
Blogg: http://www.metrobloggen.se/abc
syren säger:

Det är tobaksblomma på bilden!

2008-05-30 @ 19:09:01
Blogg: http://www.metrobloggen.se/abc
sladdertackan säger:

Vad är det för växt? Tål allt, bara lite vatten ibland. Och ingen näring, låter som en dröm ...

2008-05-30 @ 21:48:46
Blogg: http://www.metrobloggen.se/sladdertackan
Sill-Britt säger:

Hoppas du i alla fall vann nåt på bilbingon! Nån miljon eller så vore ju inte helt fel. s Jag skulle kanske hellre gått på en sån där amerikansk bilbio. Tänk att sitta där med en kall öl och pop corn och se en bra film!

2008-05-30 @ 22:23:28
Blogg: http://www.metrobloggen.se/babiantuttar

Kommentera här!

Vem är du?
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

Din Blogg:

Vad har du på hjärtat sötnos?:

Trackback
RSS 2.0