"amerikanska" cupcakes

Har du käkat riktiga amerikanska muffins så kommer du älska detta recept.
Det slår verkligen alla andra jag testat tidigare.

Du behöver:
150g margarin =ca 1 1/2 dl flytande
2 dl socker
2 ägg
1 1/2 tsk vaniljsocker
1dl + 2 msk mjölk
3dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
3msk kakao
50-100g hackad choklad

Så här gör du:
Sätt ugnen på 200 grader.

Smält margarinet och låt svalna lite, även om det är flytande.

Vispa margarin och socket pösigt.

Vispa sedan i ett ägg i taget.

Tillsätt vaniljsocker och mjölk och vispa lite lätt så det blandas i.

Blanda de övriga torra ingredienserna utom chokladen och rör ner i smeten.

Fyll formarna till hälften och strö över choklad bitarna.

Grädda i mitten av ugnen 15-20 min.

GLASYR:

2dl florsocker med chokladsmak
1-1 1/2 msk vatten
1tsk smör eller olja.
Använd flytande eller rumstempererad.
Blanda väl och bre på muffisen när dom svalnat och dekorera.

*mums*

Här är några bilder på dom jag gjorde igår.















*slurp*
Jag dreglar här hi hi

Hoppas det smakar

Ciao
Det är förbjudet att kopiera mina bilder utan tillstånd!
Fråga först!

Kommentarer
Agge säger:

Svar: Nu fattar jag med kategorin!(L) tack! Men det där med färgtexten funkar inte?:/

2008-06-15 @ 15:24:43
Blogg: http://agge1.blogg.se/
Sess säger:

AGGE:

Va konstigt, det är där man ändrar det,du måste fyllt i på fel ställe.

Jag testar att klistrar in den delen i stilmallen här där du ska ändra,hoppas inte blogg.se strular till koden bara.

Leta upp detta:

/* Post's body text */

.entrybody {

font-family: verdana, arial, sans-serif;

font-size: 11px;

font-weight: normal;

color: #ffffff;

line-height: 140%;

text-align:justify;

padding:20px;

margin: 10px 0px 0px 0px;

}

Ändra color till annan hexkod. #ffffff betyder vitt iaf, 000000 är svart.

Kram kram

2008-06-15 @ 15:41:08
Agge säger:

Svar: Jag hittar inte det stället, men jag fick nyss allt utom texten att bli vitt?xD

2008-06-15 @ 16:04:12
Blogg: http://agge1.blogg.se/
Agge säger:

Eller liksom allt utom texten från inläggen.:/

2008-06-15 @ 16:04:36
Blogg: http://agge1.blogg.se/
syren säger:

Det ser verkligen gott ut!

2008-06-15 @ 18:39:36
Blogg: http://www.metrobloggen.se/abc
Sess säger:

AGGE:

Oops sorry hi hi

Kollade på din stilmall nu och nej du har ju inte med det.

Testa detta.

Leta upp det här

div#content div.entrybody {

margin: 0 15px 0 15px;

}

radera det och skriv in detta istället

div#content div.entrybody {

font-family: verdana, arial, sans-serif;

font-size: 11px;

font-weight: normal;

color: #ffffff;

margin: 0 15px 0 15px;

}



Det bör göra texten i dina inlägg vit.

kram på dej

2008-06-15 @ 19:53:53
Sess säger:

SYREN:

jamen där är det ju hi hi

tack för att du la upp bilden!

Härligt när det gammla får vara kvar!



Ja dom är verkligen farligt goda kan jag lova hi hi

svårt att hålla fingrarna borta!

Ha en skön kväll vännen.

Kramar

2008-06-15 @ 19:57:00
Agge säger:

Svar: TACK, TACK, TACK!<3

2008-06-15 @ 20:09:59
Blogg: http://agge1.blogg.se/
Sess säger:

AGGE:

Varsågod,det va så lite så =D

Kram

2008-06-15 @ 20:35:38
Pialotta säger:

Här är de ju.. ja jisses.. var inne på bloggkoll och läste inte det här.. ser riktigt smarriga ut.. jag föredrar den med jordgubben på toppen.. de andra ser lite för söta ut enligt min smak.. lagom är bäst.

Pözz pözz

2008-06-16 @ 08:03:42
Blogg: http://caffepaus.blogg.se/
Sess säger:

PIALOTTA:

nä hi hi dom är väl inte mer onyttiga än andra småkakor men om han fortsätter att springa till frysen och plocka fram den ena påsen efter den andra kommer det sluta som på bilden =D

Han är en riktig gottegris.

Bloggkoll är så jäkla bra tycker jag!!!

Ja när det är för sött tycker inte jag heller om det men detta smakade kraftigt av choklad istället så det va verkligen mumma!

Jag funderar förresten på att baka matmuffins nån dag, har varken bakat det eller ätit det.

Har du?

Ser så gott ut.

kram på dej

2008-06-16 @ 13:49:33
LIFE BY Marielle säger:

Här var den! åh muuuumma vad gott det ser ut. Det blir nästa bakning, Kramis

2008-06-16 @ 16:41:44
Blogg: http://mariellem.blogg.se/
Sess säger:

LIFE BY MARIELLE:

Ja dom är verkligen supergoda!!!

Hoppas det ska smaka =D

Visst är det härligt med vänner och familj!

Dom är man rädd om!

Ingen kan lyfta upp en ur det jobbiga som dom kan.

Varma kramar

2008-06-16 @ 17:42:20

Kommentera här!

Vem är du?
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

Din Blogg:

Vad har du på hjärtat sötnos?:

Trackback
RSS 2.0