sparkar i magen och flytt!

Idag har jag och Hingsten varit ute och cyklat i regnet.
Affären i vår lilla by håller på att läggas ner så nu får vi sticka till grannbyn och handla.
Jag klagar absolut inte, älskar att  ut och röra på mej.
Hingsten däremot är mindre glad ha ha

Iaf så passade vi på att gå upp till svärmor och fika.
Och där va redan Pate och Thip, som oxå kommit oanmälda hi hi
Svärmor blev så glad och tyckte att det va jätte mysigt.

Den lilla tösen i Thips mage va inte stilla i en sekund.
Jag satt bredvid henne och klappade henne på magen hi hi
Första gången jag kände riktiga sparkar i någons mage!
Det va så fint så jag blev helt tårögd!
Jag kommer att böla som en tok när lillan kommer!
Thip tyckte det va skönt iaf för hon lugnade sej lite när jag klappade.
Hon har så ont nu för tiden!
Magen har börjat röra sej neråt och hon tycker själv att det känns som att det är nära nu.
Men enligt läkarna är det inte dags förren den 6 december.
Det börjar bli lite vadslagning nu om att det blir tidigare hi hi

Thip börjar bli väldigt orolig pga detta.
Lite extra läskigt kanske för att hon aldrig fött barn i sverige och inte kan svenska helt och hållet.
Och Pate jobbar natt så hon är rädd att vara själv.
Därför har hon nu fått mitt nummer så hon kan ringa  mitt i natten om hon är orolig eller har ont eller i värsta fall ska föda.
Jag kan ju komma till henne på fem minuter och hon känner sej lite tryggare av det iaf.

Om allt går som det ska så kommer jag kanske få vara med på förlossningen!!!
Läkaren hade frågat om  hon ville ha en eller två till närvarande förutom Pate.
Hoppas,hoppas!
Hade varit helt underbart att få vara med när mitt lilla gudbarn föds!
Nu har jag iaf nattjour tills hon kommer hi hi



Nu till nått helt annat.
Jag försökte organisera lite här med kategorier och dyligt men det blev mest krångligt tycker jag.
Så jag startade en ny blogg och håller på att lägga upp alla mina bilder där.
Än så länge är den lösenords skyddad tills jag har lagt upp lite till och fixat layouten sen öppnas den och denna blir inaktiv.
Denna kommer att finnas kvar även om jag inte skriver här mer.
Så håll utkik!
Ha det bäst så länge!

Ååå vad det suger!

Idag pekar humörmätaren rakt ner i golvet!
Ledsen, stressad, ångest!
Usch!
Så mycket jag vill göra, så mycket jag vill klara av.
Så mycket jag vill säga.
Men det går bara inte.
Totalstopp!
Därför tänker jag inte skriva nått heller men postar några nya bilder istället.
Hoppas ni gillar!







Ajjö

Fotomodellen =)

Vilken slöedag alltså!
Jag har inte gjort mycket vettigt förutom att leka med kameran och lägga in tvätt.

Igår hittade vi en rolig överraskning i brevlådan!
Vi har sagt upp vårt digitaltv paket och tecknat ett nytt som är billigare i månaden och på köpet fick man såklart en digitalbox.
Men inte vilken box som helst utan en inspelningsbar hi hi
Vilken leksak alltså!

Jag som alltid missar desperate housewifes, nu kan jag ställa in så den spelar in varje avsnitt varje vecka och jag kan kolla när jag vill.
Känns riktigt lyxigt att kunna pausa i direktsända program oxå!
I rule the world ha ha ha

Lekte som sagt med kameran idag,
har knappt testat hälften av inställningarna man kan göra manuellt för jag har inte fattat ett skit ärligt talat hi hi
Och vem fick vara modell då?
Vovven såklart!
Hon är fortfarande skendräktig och väldigt,väldigt kelen.
Ska hela tiden ligga uppe i knät oavsett vart vi sitter eller ligger.
I hingstens fåtölj finns det inte plats för kelna vovvar om det redan sitter en människa där men detta bryr sej inte vår hund om iaf.
Allt går om man vill och finns det hjärterum finns det stjärterum!








Igår va vi hemma hos Pate och Thip och kollade på fotboll.
Mysigt som tusan va det men usch va ont Thip hade!
Magen har blivit så stor nu och den lilla tjejen bara sparkar och sparkar.
Det slutade med att hon fick gå och lägga sej för det gick inte att sitta upp tillslut.
Pate försökte ju vara till hjälp och ville massera hennes axlar eller rygg eller kunna hjälpa henne på nått sett iaf.
Men det gick inte att ta i henne så ont hon hade.
Usch ja, det är som tur är inte långt kvar nu.

När vi gick hem va vi inom kiosken och köpte godis och sedan blev det vampyrfilmer på tv, inspelade såklart hi hi

Nu börjar jag känna mej sugen på en ny layout här som har riktigt höst tema!
Ska ge mej ut i naturen och fota lite i veckan så blir det kanske nått nytt här snart!

Nu sticker hingsten snart till jobbet så jag säger hejdå för i dag.
Ha det bäst så länge!


Sjukdom, graviditet och lösnaglar !!!

Snacka om rubrik va hi hi

Idag förklarar jag mej själv frisk.
Lite hostig bara men annars är energin och hälsan nästan på topp igen minsann.
Och skönt är det!

Det är inte jag som är gravid utan hunden.
Eller inte igentligen.
Hon är skendräktig som vanligt.
Hon är otroligt gosig och go men fan så jobbig.
Hennes bebis är en rosa gummigris som hon inte släpper ur sikte.
Men eftersom den är sååå "jobbig" så måste jag sitta barnvakt nån timme om dagen hihi
Sköter jag inte mitt "jobb" blir hon sur och tar den ifrån mej.
Hon har sådan stor personlighet den hunden.

Lösnaglar har jag skaffat nu igen oxå.
Glasfibernaglar.
Hade tänkt gelenaglar från början men eftersom man måste ha uv lampa som kostar runt tusenlappen så struntade jag i det.
Dessutom tycker jag det är finast med gele och akrylnaglar när man har fransk manikyr.
Men dom blir ju lite tjockare än riktiga naglar.
Nä så det fick bli glasfiber istället och lätt va det att sätta på!
Runt 700kr kostar det med alla tillbehör plus frakten på www.farsibella.se och då räcker det i ca ett år om man sköter om dom.
Jag rekomenderar verkligen den sidan till er som gillar lösnaglar i alla dess former och vill greja själv.
Dom har även många smycken och dekoration till naglar som man lätt kan sätta på själv.
En del smink ska dom oxå ha men det har jag inte kollat in än.

Klicka på bilden för att komma till deras sida!


Annars har det inte hänt något sen sist jag skrev.
Inga fler getingstick som tur är!!
Det har blivit lite fixande i trädgården de dagar vi känt oss lite bättre men för det mesta har vi mest slöat och kollat på film!

Jag ser jättemycket fram emot i morron!!!
Då ska jag göra nått kul som jag längtat i evigheter till!
Berättar vad senare annars bringar jag säkert otur och dagen blir inställd hi hi

Ha det gott nu allihopan!
Svarar på kommentarer så fort som möjligt!

RSS 2.0