ho ho mitt i natta

Där trodde ni allt att jag hade somnat va.
Nä serru jag är vaken än och pigg som tusan!

Josåatt allt blev ju inte gjort idag precis men vilken mysig dag det va!!!
Jag cyklade ner till "mormor" och svärmor va där så vi satt och snackade skit en stund och jag passade på att ta lite foton av "mormors" fina blommor, se längre ner.

Sen kom Thip och Pate dit oxå.
Hon hade varit och gjort fostervattens prov idag/igår.
Oj så ont i magen hon hade!!!
Och vilket märke efter nålen det va!
jisses, det där ser jag inte fram emot när jag ska ha barn säger jag bara.
Hon sa att hon aldrig kommer skaffa barn igen för det gjorde grymt ont och va läskigt som tusan.
En liten bild från ultraljudet fick jag se oxå.
Eller tja det va inte riktigt ultraljud och sådan fin bild man får då.
Det va en annan aparat som han använde för att se vart han skulle sätta nålen men det visade lite av barnet iaf.
Ååå vad jag längtar tills jag blir gudmor!!!
Hon är riktigt rund om magen nu!

Sen cyklade jag och svärmor till växthuset.
Jag hittade några krukor och ett ljus men bara en sorts blomma.
Dom sålde ju ut allt för dom ska stänga ner.
men jag säger bara fy faen alltså.
Bara för man ska stänga ner behöver man inte skita helt i att vattna det som är kvar och som man försöker få sålt.
Inte fasiken betalar jag 50 kr för något halvdött även om det kostan 150 från början.
Nej tack!

Så vi stack till blomsteraffären istället och där hittade jag två andra blommor.
Alltihopan fick jag av svärmor.
Hon är för go hon hi hi

Va inom konsum oxå och handlade havremjölk såklart *s* och kakor sen gick vi upp till svärmor,drack kaffe och fikade.
Mysigt som tusan och en orkester bara ett stenkast därifrån höll låda så det va kul att lyssna på.
När jag skulle hem kom en granne till svärmor när jag lastade på cykeln.
Hon hade en liten svart valp, tänker inte försöka stava vad rasen hette men mamma och pappa hade en sån när jag va pytteliten.
Söt som tusan va den och ville inte gå i koppel hi hi
Den bara la sej ner och vägrade resa sej.
Den pussade mej och bet mej i näsan och fingrarna den lilla busen.
Sååå härlig!

Sen skyndade jag mej hem för det började bli kallt och grått, hoppades på regn och åska men icke.
Det blidde inget.
På hemvägen va det massa kor i en hage som jag såklart va tvungen att stanna till och fota.
Dom blev så nyfikna och kom fram och kollade läget.
Jag älskar kor alltså.
Så goa, söta alltså hi hi
tja dom smakar ju gott oxå men de vill jag inte tänka på *s*

Väl hemma mötte jag en väldigt trött Hingst.
gissa vad han hade gjort de timmar jag varit borta.
Inte ett skit!!!
bara sovit!
Jo jo disken står kvar till i morron alltså *s*

Sen va det fotbolls skiten.
Blev så ledsen!
Men men.

Hingsten gjorde sej inte klar för att gå till jobbet.
Jag trodde han hade glömt bort tiden men nä han hade minsann tagit ledigt han.
Jag hade glömt köpa cigg och hade bara en kvar men hade ju tänkt att jag klarar mej tills imorron för jag kryper alltid ner när han gått till jobbet.
Men om han är hemma sitter vi ju uppe länge och då skulle det leda till abstinens för min del.

kiosken stänger 10 och en minut i sa han då att han va ledig.
Så jag slängde på mej skor och sprang snabbt som tusan.
Nog fanken hade han stängt och släckt.
Men tur i oturen såg han mej genom rutan och bad mej komma till baksidan och där gjorde vi affärer hi hi
Så snällt av han att låta mej handla även om det va stängt.
Sådant är livet när man bor i en liten håla.
Folk är snälla och omtänksamma som tusan.

Efter fotbollen slocknade Hingsten iaf.
Jag passade på att plantera blommorna jag köpt så nu är det fint som snus.

i morron måste jag verkligen plantera klart häckplantorna annars dör dom!
Ska försöka vara riktigt duktig och både städa och tvätta oxå!
Kanske bäst att ställa klockan hi hi

Det blev ett långt inlägg minsann och än är det inte slut.
Det kommer ju bilder oxå.
Lägger dock inte upp alla jag tog idag för de blev 80 stycken,
men här kommer godbitarna iaf:
Klicka för större

Som sagt så fotade jag fina blommor hos mormor.
Här är några fina som jag inte vet vad heter eftersom jag har minne som en guldfisk








Rosor är verkligen en symbol för kärlek tycker jag.
Och ser det inte lite ut som ett hjärta i mitten?
jag tycker iaf det


Detta är den ena vackra fotomodellen jag stötte på, på vägen hem.
Fler bilder kommer i morron.
Unkis titta bort nu!
Vet ju att du har koskräck hi hi




Detta fina ljuset fyndade vi på rean
Min älsklingsblomma oxå ju


Jag kommer säkert aldrig tända det hi hi
Men fin som prydnad ju!


Dessa söta krukor fyndade vi för 5kr stycket.
Billigare än så kan det ju inte bli.
Visst dom är lite kantstötta på sina ställen men där guldfärgen åker bort är det silver under så det va minsann inte så fult det heller.


Dessa söta små blommor blev det oxå, ingen aning vad dom heller heter hi hi
Dom passar fint på varsin sida om ytterdörren nu!


När jag kom hem kom jag ju på att jag inte käkat nått på hela långa dagen.
Man märker ju inte sånt när man häller i sej en massa kaffe för tusan *s*
Så ett glas havremjölk och "morotsbulle" fick det bli och det smakade mumma får jag lov att tala om!
Eftersom jag typ aldrig köper tidningar men älskar att läsa dom så skickade svärmor med mej en hel hög hem.
Gottis gottis!


Eftersom jag aldrig är med på bild anners tänkte jag vara rolig och fastna på linsen för en gångs skull.
Men det gick inget vidare *s*
Ser ut som en utomjording ju och ljuset blev konstigt, fick inte till inställningarna alls.
Kanske inte så lätt heller när man inte käkat på hela dagen och sen försöka komma ihåg det man precis lärt sej.
Men äsch här är jag iaf, blå och lite förvrängd *s*


Nuuuuu räcker det minsann.
Fast jag är inte trött än hi hi
Så nu ska jag svara på alla kommentarer.
Förlåt att ni har fått vänta.
Pöss å godnatt
Det är förbjudet att kopiera mina bilder utan tillstånd!
Fråga först!

Kommentarer

Kommentera här!

Vem är du?
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

Din Blogg:

Vad har du på hjärtat sötnos?:

Trackback
RSS 2.0