Stackars pippi!!!

En söt liten fågel flög in i mitt fönster tidigare idag.
Jag blir så ledsen i ögat när det händer!
Har man tur så klarar dom sej utan skador och flyger iväg igen efter någon minut, vilket händer ofta här.
Eller så dör dom direkt, Vilket oxå är bra så dom slipper plågas.
Men denna stackaren är skadad och överlevde.
Min erfarenhet av att försöka rädda fåglar säger att i 90% så dör dom vad man än gör.
Men jag håller tummarna.

Först trodde jag den hade brutit nacken för den hängde och slängde med huvudet, men en stund senare satt den med huvudet upp och kollade omkring sej.
Benen funkade inte och den kunde varken stå eller gripa med tassarna.
Nu kan den det oxå.
och den sjunger lite med.
Vingarna funkar som dom ska men ögonen håller den nästan stängda hela tiden så den har nog fått en huvudskada.
Men men,

Den piggnar till lite för varje timme som går så jag hoppas på det bästa.
Ja jag är en väldigt stor djurvän hi hi
Den har fått vatten och mat oxå och bor nu i en kruka i uterummet så inte grannkatten kan ta den.
Men skulle den bli frisk så är det öppet för den att sticka.

Hingsten har beställt häcken nu.
Jisses alltså planterna är nästan färdigväxta ju så häcken behöver bara bre ut sej lite sedan är det klart.
Och den behåller bladen på vintern oxå!
Kanon, jag hatar när allt tappar blad, jag vill ha en grön trädgård på vintern oxå!

Är det bara jag som får dåligt samvete av att säga nej till telefonförsäljare?
Örk jag hatar det.
Tycker så synd om dom.
Jag är nog snäll så jag är dum antagligen.
En trevlig stockholmskille ringde tidigare idag och kom med det ena erbjudandet efter det andra om trådlöst bredband.
Och jag sa nej!!!
Det tog emot *s*
Men snälla ni som säljer över telefon, lär er snacka ordentligt och avsluta med hejdå och inte "tja" *s*

Förövrigt har jag varit riktigt "girlie" idag och fixat naglarna.
Tjusigt värre blev det och Hingsten blev glad för han tycker det är så sexigt med långa välmålade naglar.
Grrr *river i luften*  ha ha
Om någon ser rivmärken på hans rygg sen så vet ni vad som hänt *s*

Nej skämt åtsido så ska jag gå ut och vattna nu och kolla om pippin lever.
Bye så länge
Det är förbjudet att kopiera mina bilder utan tillstånd!
Fråga först!

Kommentarer

Kommentera här!

Vem är du?
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

Din Blogg:

Vad har du på hjärtat sötnos?:

Trackback
RSS 2.0