Det är ju mitt i nassen

Uschannamej
Jag är fortfarande vaken i vanlig ordning.
Ligger här i sängen och kramar kudden och datorn på samma gång.
Det är ju fan att jag inte ska kunna bli så trött att jag kan somna om kvällarna.
Ändå far jag på som en galning om dagarna.
Äsch så länge jag mår bra funkar det ju men lite drygt är det ju.

Idag har jag varit lite upp och ner i humöret här.
Ena stunden ledsen och sen nästa stund muntrade Hingsten upp mej på ett eller annat sätt och sen tillbaka till att vara nere igen.
Örk!

Hingsten hjälpte mej att städa upp i trädgården idag efter mitt röjningståg igår.
Fint blev det!


lite tvättning blev det oxå,
Hingsten kan ju inte jobba i smutsiga kläder heller.
På tal om kläder så har jag gjort en god gärning idag iaf.
Det är insamling av kläder och tyger i morron bitti som ska skickas till katastrof områden.
Jag har fyllt en hel säck och ställt ut med kläder och lite annat smått och gott som skulle slängts annars.
Nån blir lite glad iaf hoppas jag.


Vi gick till kyrkogården idag och tände ljus för lilla mamma.
Kändes *hummm* sådär.
Visst det kändes fint att göra det men jag blir så ledsen när jag tänker på allt.
Bara att ännu en dag konstatera att hon inte finns mer övergår mitt förstånd.
Det går lixom inte.
Men vad gör man.
Det är bara till att gråta en skvätt och sedan ta nya tag.
Det är jag ju bra på iaf och tur är det.

Efter vi varit där promenerade vi till kiosken och köpte kulglass.
*mums* va gott det va!
Choklad *såklart* och melonsmak.
Det blir inte mycke bättre än så!

Direkt när vi kommer hem tyckte Hingsten att vi skulle ha lite kaffe så han skulle sätta på det.
Jo tjoo han tog tag i det gamla filtret och spillde ut dom gamla kaffebönorna på golvet.
Fan va jag skrattade hi hi
Han blev så jäkla sur!
Och det är kul när han är sur.
Han är rolig som tusan då.
Fast han va inte sur länge utan började skratta han oxå hi hi

Resten av kvällen va lugn och skön och vi gjorde inget speciellt.
Hingsten va ovanligt tyst men det va kanske inte så konstigt för han fläkte hals utav bara *pip* tidigare idag när han kolla på hästarna.
Det kommer bli en hel del skrikande här hemma ett tag framöver när det är fotboll på dumburken.
Lägg ner skiten innan jag blir hörselskadad!!!

Den nya rabatten blev bra,
ska bara rensa bort dom färdigblommade tulpanerna och lägga nån sten som kant runt om.
Ska självklart köpa fler växter att plantera där oxå sen.


Ja just det.
Det va den här jag undrade vad hette Unkis men kom ju på (mitt dumma nöt) att det är ljung.
bara ett litet blondmoment igen.
Jag ber om ursäkt hi hi



Satanigatan vad jordgubbsplantan dricker vatten förresten.
Det är ju ett heltidsjobb bara att se till att den inte torkar ut,
för då blir det inge gubbar till Sess änte.


Fasiken de va nått annat jag skulle berätta men jag har glömt det.
Nej minsann får väl ta och släcka ner här nu då.
Natti natti på er gullefjun.

!ps! storasyster du är för underbar! får motvilligt erkänna att jag grät en skvätt efter de sista sms:et. Det där är syskonkärlek när det är som bäst! Älskar dej!

Ciao
Det är förbjudet att kopiera mina bilder utan tillstånd!
Fråga först!

Kommentarer
syren säger:

God morgon vännen! Så vackert med dina härliga bilder. Ha en bra dag. Nu till jobbet.kram

2008-05-26 @ 06:24:05
Blogg: http://www.metrobloggen.se/abc
unkis säger:

hej min älskade sessa,sa ja att micke o jan ska hjälpa lasse o flytta på onsdag. han har så jävla tunga skåp som de ska ta så jag behöver inte ens tänka på att följa med för jag kan inget göra där. jag tänkte ja skulle upp o kolla ramonas nya lya, har ju lovat att ja skulle titta upp så ja får ju göra det. köper me en blomma, de får räcka. jag älskar dig av hela mitt hjärta o hoppas vi syns snart o att vi då kan köra till osby. kram i mängder till dig.

2008-05-26 @ 09:19:29
Sess säger:

Hej kära stora syster.

Jasså jaha är det dags nu.

Ja jag vet, hans möbler är inte att leka med hi hi

Va skönt att du slipper!

När ska du till rammiz då?

På onsdag?

Kan jag följa med eller du ska bara dit en snabbis?

Klart en blomma räcker!

Jag saknar och älskar dej oxå av hela mitt hjärta!

Hör av dej när du känner för att köra till Osby!

Massa kramar

2008-05-26 @ 13:00:30

Kommentera här!

Vem är du?
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

Din Blogg:

Vad har du på hjärtat sötnos?:

Trackback
RSS 2.0