Uppdrag granskning

Kollade på inslaget precis om att dom krossar kistorna vid gravsättningar på många ställen runt om i landet.
Ni är ju bara för äckliga ni som pysslar med detta!
Hur vågar ni.

Ena gubben som begravt sin son tror jag det var sa det väldigt klokt.
Att det är inte kyrkoförvaltningens egendom bara för att kistan med den avlidne hamnar i deras jord.
Kistan tillhör ju faktiskt familjen, och det är den dödes sista viloplats.
Hur vågar dom förstöra något sådant?
Visst kistor kan säkert gå sönder pga trycket av jorden som läggs över.
Men dom trycker alltså med grävskopan över kistan så den krossas innan dom lägger på jorden.
Bara för att det inte ska bli så djup sänka sedan när jorden sätter sej och ev kistan går sönder av sej självt.
Det är deras jobb hallå.
Blir det för djup sänka får dom väl vara så jävla snälla att fylla på mer jord då.
Ska det vara så svårt.
Nej usch extra arbete ju.
Vad får dom betalt för då?
Idioter.

Inte va dom försiktiga heller när dom sänkte ner kistan.
Den hängde och dinglade och slog emot maskinen som lyfte den gång på gång.

Dom skulle undersöka om det faktiskt stämde att dom gjorde så här, så en kvinna smög fram och låtsades vara familjemedlem till den dom begravde.
Då hoppade mannen med grävskopan ut och stoppade henne från att gå fram.
Han ville väl inte att hon skulle se liket som nu låg exponerat nere i hålet.
Fy fan säger jag bara.

När min kusin dog va bla min mamma med att tvätta honom, klä honom och göra han fin där han låg i kistan.
Tryckte dom sedan sönder hela honom?
Jag är evigt tacksam att både min mamma och pappa blev kremerade så jag slipper tänka att samma sak kanske hände dom.

Jag lider verkligen med er som blivit utsatta för det här.
Dom döda ska behandlas varsamt och med respekt.
Tänk om det va dina egna föräldrar.
Eller ditt barn.
Eller du själv.

En sak är säker, när jag dör ska jag kremeras.
Jag va inte säker innan vad jag ville men nu vet jag.
Det finns säkert mycket mer dom gör som inte är "bra" med våra nära och kära när dom går bort.
Det är mycket vi inte vet om man inte själv arbetar på "insidan"
Skärp er för fan!
*upprörd*

Ursäkta mej så väldigt mycke.
Va bara tvungen att få det ur mej.

Kärlek till er alla.

Det är förbjudet att kopiera mina bilder utan tillstånd!
Fråga först!

Kommentarer

Kommentera här!

Vem är du?
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

Din Blogg:

Vad har du på hjärtat sötnos?:

Trackback
RSS 2.0